Lista - foderuppfödare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

69
16
Havoc:

Hej! 

Jag tänkte att det kunde vara en god idé att försöka samla kontaktinformation om eventuella foderuppfödare. Det skulle underlätta en hel del om man vill göra beställningar året om osv. Det jag tänker nu är alltså uppfödare som säljer fryst; möss, råttor, kycklingar mm, men även de som säljer kost för t.ex cresteds o dyl.

Vet inte om en sådan tråd redan finns. Jag använde sökfältet och kunde ej hitta något.

 

Mvh Christo / Havoc.


10
2
Richardh:

tycker jag vore en kanonidé då man ofta köper foder!


10
2
Richardh:

då även de som säljer foderinsekter


953
1840
peter54:

Foderuppfödare, åtminstone de som föder upp ryggradsdjur som foder, är nog lite försiktiga med att sätta upp sig på listor. De blir lätt utsatta för angrepp och sabotage från aktivistgrupper.


69
16
Havoc:

Det stämmer nog rätt bra och jag tänkte inte så långt.


Medlem i SkHF
70
40
JonasW:

Söker frysta stora möss eller mindre råttor i Blekinge (Rby/Kna helst). Om ngn har detta får dom gärna PM,a.

 

Mvh


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Under vår lista över butiker & tropikhus finns även foderförsäljare. (Cricket express & Söderhamns reptilfoder). Det är insekter de håller på med dock.

De indikeras i listan med en liten grön insekt till höger om namnet.

Vill man stå med på listan så är det bara att säga till, men som peter54 säger så vill man såklart inte att folk ska råka illa ut pga tokiga aktivister.

 

Listan finns för övrigt under "Information->Butiker".


Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:

Ska nämna att även om Söderhamns reptilfoder har övervägande insekter i sortimentet så säljer dom även frysta möss/råttor :) Kan även skickas om jag inte har helt fel.

Kan verkligen rekommendera Söderhamns reptilfoder, bra på alla sätt! Från priser till service och allt däremellan.


Medlem i SkHF
70
40
JonasW:

Tack för tipsen, ska kolla upp detta :)


1661
777
fluffis:

Efter vad jag förstår så måste man ha tillstånd från Länsstyrelsen om man föder upp gnagare (med minst 6 burar) som foder, och säljer dem. Ett sådant tillstånd tror jag inte att många har. Rätta mig gärna om jag har fel för jag är osäker på detta. Jag tänker på paragraf 6.4 och 7. www.jordbruksverket.se/download/18.26424bf71212ecc74b08000885/1242046832358/DFS_2004-05.pdf

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild