Exoterra hylla

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

120
59
xTheod:

Sitter på jobbet nu och har inte haft tid att söka om det redan finns tråd om detta.

 

men är det någon som vet om det finns lämplig hylla att köpa för att ställa exo burkar i? 

Alltså djupet bör vara mer än 46 typ?

och om det finns tråd så säg det så får jag söka sen utan massa sura kommentarer :)) 

tänkte ha burkar som är 60 breda :)


424
32
samthe0ne:

Vet inte om det finns hyllor för att ställa burkarna i färdiga på marknaden, men jag vet att Exo Terra har skåp som är avsedda till att ställa deras burkar på. 


Medlem i SHF
61
74
Joachimlofgren:

Exoterras egna, Ikeas malmbyråer fungerar också. 


321
444
Daniel_S:

Jag använder mig av lagerhyllor modell:

www.jula.se/stalhylla-666023

 

Mycket bra, stilrena.

Man behöver inte heller oroa sig för att lasta för tungt.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Jag har ett par stycken av exo-terras egna bänkar. De är dock rätt så ostabila, och definitivt inte värt priset. Enda fördelen är att det är relativt lätt att gömma undan regnsystem i utrymmet under.

Sen kanske man helst vill ha en hylla med flera nivåer för att kunna ha flera terrarium på höjden och Exo-terras bänkar funkar såklart inte till detta.

 


120
59
xTheod:

Ska kolla upp lagerhyllan. Vill ha flera på höjden så exoterras är tyvär inget alternativ. :) tack iallafall :)


120
59
xTheod:

Lite billigare alternativ kanske?hehe


343
119
Salig:

Om du är händig brukar det billigaste alternativet vara att bygga själv ;) bara att fästa konsoler på vägger. :) leta begagnat annars kanske? Blocket är den "snålas" bästa vän. 


48
13
nasicus:

Nackdelen med konsollhyllor är de flesta tar max 15kg. Det kan bli en riktig tragedi om man missbedömer väggens bärkraft.


205
25
Strunten:

PAxgarderob från okea, funkar huuuur bra som helst :) mått 205hög 100bred och 50djup som gjord för exoterra ;)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild