Fotografera med frigolit?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i GHF
64
31
Swereptiles:

Det var väldigt roligt att testa detta och se vilka snygga bilder man fick fram. Men jag tror också att dom går att få ännu snyggare som Janne säger. Måste testa att göra en riktigt seriös lightbox någongång. Det blir grymt snygga bilder då:)


Medlem i GHF
64
31
Swereptiles:


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Schyssta bilder. Är också sugen på att skaffa en bra kamera och fixa med en lightbox. Dock tillåter inte ekonomin det just nu när jag precis har köpt en massa terrarium och ska skaffa lite fler djur.

Vad använder du för kamera?


Medlem i GHF
64
31
Swereptiles:

Tackar, absolute ingen värstingkamera utan snarare en nybörjar kamera. Canon 1100d men det är min första systemkamera så ville inte lägga för mycket pengar på den. Men det går ändå att köpa till mycket såsom blixtar och objektiv så man kan få den till en värsting:) Den duger alldeles utmärkt till mig:)


43
2
Emmanfemman:

Fast i dag är det inte så stor skillnad på kamerahusen. Så en hyfsat billig duger. Sen är det bättre att lägga pengar på bra objektiv! Det är få det roliga börjar!!

 

Lycka tull!


Medlem i GHF
64
31
Swereptiles:

Har tänkt att försöka få tag på ett bra makro objektiv eftersom det oftast blir närbilder:)


34
4
N73r:

testa ett macro-filter först! vart en jävla skillnad och jag anser att jag inte behöver ha nytt macro objektiv till min kamera utan jag klara mig LÄTT med filtret! finns i flera olika gånger antal.. sen finns det en massa andra shyssta filter som kan va bra vid fotografering i en lightbox!

filtren kostar inte många kronor ca 1-150 kr st!


Medlem i GHF
64
31
Swereptiles:

De låter ju riktigt fränt, måste testa detta:) Ska slänga upp en bild utan något annat än bara blixten från kameran. Går få bra bilder utan lightbox också:)


Medlem i GHF
64
31
Swereptiles:


Medlem i DHF
1081
772
Westman:

kan inte lägga upp någon bild   :(

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild