Paludarium Sydamerika

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

44
29
Peaceful:
Tropfrog skrev:
Vattenbanan. Hade aldrig hört det innan. Finns en anledning till det. Blir 4 meter hög. Klart att den växer fort :)

Men det är ju inget emot Sequoian som är värdens högsta träd. Den blir 110 meter. En klen tröst är att den är ett träd från tempererat klimat och kommer inte att överleva i ditt terrarium. 

Mvh
Magnus 

Vattenbananen flyttas ut när den e för stor, gäller de andra trädsorterna också som blir för stora (tar förhoppningsvis år) men Sequoian fick bli sådd i en kruka utanför. 

44
29
Peaceful:
1038948_wezynisjybovgdkvcahh.jpg

1038948_nrwvupurwdmqtbzfokhc.jpg

1038948_hvogvcujgrutflstssqr.jpg

1038948_oqgqmusjsbszhopmkffp.jpg

44
29
Peaceful:
1038948_iyuhuoeywsfjaubkijou.jpg
1038948_ktudanqewlfjhqelpooo.jpg

44
29
Peaceful:
Och där fick min HabiStat Rainmaker Pro fnatt... Luftfuktighets mätaren larmade när frun kom hem. Illjud från regnmaskinen hörs. Frågar henne om det är något vatten i dunken? Nej blir svaret... vart ligger vatten nivån i akvariet? Något över de som ska hålla täckglasskivorna... är det vatten på golvet? En liten pöl som har runnit från listen där skjutglaspartiet är.. Puuuh det är iallafall något...

Haft en jävla otur med detta i några veckor nu.

Jag får återgå att ha inloppet till regnsystem i akvariet istället... hoppas bara pumpen klarade sig då den har kört torrt ett tag.

44
29
Peaceful:
Nån som vet om det blir illa för grodorna om de får akvarievatten som "regn" istället? 

892
492
Johnexotics:
Peaceful skrev:
Nån som vet om det blir illa för grodorna om de får akvarievatten som "regn" istället? 

Tror inte det är. Jätte bra. Då dom suger in fukt via huden. Förmodligen kan dom få in skadliga ämnen i sig

5902
4525
Tropfrog:
Med akvarievatten kloggar dysorna igen på nolltid.

Köp grejor som funkar :)

Mvh
Magnus

44
29
Peaceful:
Tropfrog skrev:
Med akvarievatten kloggar dysorna igen på nolltid.

Köp grejor som funkar :)

Mvh
Magnus

Och vad är grejor som funkar?

5902
4525
Tropfrog:
Peaceful skrev:

Och vad är grejor som funkar?

Det finns säkert en hel del kvalitativa lösningar. Själv har jag kört med dusk i 8 år utan några som helst problem.

All blanda styrelektronik med pump och vattenbehållare är en mycket dålig lösning oavsett om de heter habistat eller exoterra.

Mvh
Magnus 

44
29
Peaceful:
Tropfrog skrev:

Det finns säkert en hel del kvalitativa lösningar. Själv har jag kört med dusk i 8 år utan några som helst problem.

All blanda styrelektronik med pump och vattenbehållare är en mycket dålig lösning oavsett om de heter habistat eller exoterra.

Mvh
Magnus 

Och hur använder du din dusk?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild