Stapla exoterra

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

23
4
Hendrik:
Går i funderingar på att ställa mina två exoterra på varandra, men försöker komma på lösning för att få ett lagom mellanrum, för ventilation samt lampa/lysrör.

någon som sitter på en bra lösning?
nån typ av "spacers"?

tack på förhand 

31
28
LeafGecks:
Skulle säga att det bästa vore en hylla. Jag hade inte riktigt litat på att ställa 2 glass terrarium på varandra om dom inte har förstärkning av en ram. 

23
4
Hendrik:

LeafGecks skrev:
Skulle säga att det bästa vore en hylla. Jag hade inte riktigt litat på att ställa 2 glass terrarium på varandra om dom inte har förstärkning av en ram. 



jo de va det jag funderade över, om det finns nån form av ram elle liknande då en hylla inte riktigt passar in 


Medlem i SkHF
975
1090
NellyNiklas:
ExoTerra är lite knepiga att stapla direkt ovanpå varandra. De har inte rätt form för att göra det tryggt. Det "går", men det är lite nervöst tycker jag själv.

Du borde kunna lägga två reglar av lämplig storlek och ställa den andra på dem. Ännu bättre blir det om du spikar en plan playwoodskiva på reglarna och ställer nästa terrarie ovanpå det. Två på höjden går, men fler vet jag inte.

Mvh
Niklas

23
4
Hendrik:

NellyNiklas skrev:
ExoTerra är lite knepiga att stapla direkt ovanpå varandra. De har inte rätt form för att göra det tryggt. Det "går", men det är lite nervöst tycker jag själv.

Du borde kunna lägga två reglar av lämplig storlek och ställa den andra på dem. Ännu bättre blir det om du spikar en plan playwoodskiva på reglarna och ställer nästa terrarie ovanpå det. Två på höjden går, men fler vet jag inte.

Mvh
Niklas


jo börjar fundera på någon sån lösning, alternativt byta till Reptizoo terrarium.


108
113
GOONI:
Storlek på burkarna? Har en aluställning över

23
4
Hendrik:
GOONI skrev:
Storlek på burkarna? Har en aluställning över

Tanken är att jag så småningom kommer ha två 60 långa burkar.

Medlem i SkHF
975
1090
NellyNiklas:

Hendrik skrev:

Tanken är att jag så småningom kommer ha två 60 långa burkar.


Då är definitivt en hylla/stativ att rekommendera. 


Medlem i SHF
292
659
viper66:
lite 45×45 reglar. Några skruv och en såg och skruvdragare. Då kan man få det exakt som man vill ha det. 

23
4
Hendrik:

viper66 skrev:
lite 45×45 reglar. Några skruv och en såg och skruvdragare. Då kan man få det exakt som man vill ha det. 


snyggt, gäller bara att övertyga frun i huset oxå om den lösningen:-)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild