Första 'rehousing'

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
0
nightnea:

Oh gisses. 

Jag noterade att min A. Geniculata sling började bli lite för stor för sitt gamla hem så beslöt det fick bli ett byte av hem för slingen. Nervöst? Japp. Gömde sig i boet? Japp. Flydde? Inte längre än till sitt bo, så är skönt man fått en relativt enkel omhusering (låter väldigt märkligt på svenska XD ), men ska låta den okönade slingen få vara ifred ett par dar. Men lyckades få till tre bilder efter processen (jordigt? Oh ja. Men så nöjd över att jag lyckades utan att den rymde eller blev tagen av katterna ) Så därför var jag "tvungen" att göra detta inlägg och visa lite bilder på vad jag hoppas är rätt beslut. ( är en l4. En molt här och 3? Molt hos Bugnation.) 

Edit: erm hur får man bilder att synas via iphone på detta forum? Att lägga till en fil verkar ej fungera ^^;



67
39
Tonyikalmar:
Har inte sett dina bilder men vet hur det känns att flytta på en oförutsägbar spindel. 
När det har handlat om "giftiga" arter så har jag efteråt haft ett sådant adrenalin påslag att jag fysiskt mått illa och varit nära att kräkas innan pulsen lade sig.
Det är djur som gör att man känner sig levande emellanåt... 

17
0
nightnea:

Tonyikalmar skrev:
Har inte sett dina bilder men vet hur det känns att flytta på en oförutsägbar spindel. 
När det har handlat om "giftiga" arter så har jag efteråt haft ett sådant adrenalin påslag att jag fysiskt mått illa och varit nära att kräkas innan pulsen lade sig.
Det är djur som gör att man känner sig levande emellanåt... 



Har ej hittat rätt inställning för att lägga in bilderna här i forumet - men finns tre st (en från idag) på min sida)

Oh ja. Nog hade jag ett visst adrenalinpåslag alltid. Hade "tur" att min geniculata sprang och gömde sig i boet snarare än att gå till defens eller sparka hår (etc), men nog satt man där på golvet med tång och borste, en skyddsmur av en större kartong och en kopp att fånga med utifall att ^^; (& en massa jord efter att ha fyllt nya buren samt från den gammla) Tack och lov att jag kollat en del (harkel) youtube videos + böcker för att ha ett humm om vad jag hade att vänta :D 


74
79
c0rr1z:
Vet exakt hur det är! När jag skulle flytta på min Poecilotheria Vittata nyligen... Den adrenalinkicken glömmer man inte i första taget hahaha

352
269
Animallover_1984:
nightnea skrev:
Oh gisses. 

Jag noterade att min A. Geniculata sling började bli lite för stor för sitt gamla hem så beslöt det fick bli ett byte av hem för slingen. Nervöst? Japp. Gömde sig i boet? Japp. Flydde? Inte längre än till sitt bo, så är skönt man fått en relativt enkel omhusering (låter väldigt märkligt på svenska XD ), men ska låta den okönade slingen få vara ifred ett par dar. Men lyckades få till tre bilder efter processen (jordigt? Oh ja. Men så nöjd över att jag lyckades utan att den rymde eller blev tagen av katterna ) Så därför var jag "tvungen" att göra detta inlägg och visa lite bilder på vad jag hoppas är rätt beslut. ( är en l4. En molt här och 3? Molt hos Bugnation.) 

Edit: erm hur får man bilder att synas via iphone på detta forum? Att lägga till en fil verkar ej fungera ^^;




Haha...vet hur det känns. Jag utförde själv ganska nyligen en "rehouse" av min Caribena versicolor. Första gången jag flyttar henne överhuvudtaget då hon fick med sig sin bostad då hon flyttade hit. Jag var nervös till tusen men försökte hålla mig lugn. Det gick bra tillslut men inte föränn hon halvt skrämt slag på mig genom att klättra upp ovanpå min "catchcup" och sedan ner på golvet. Det var lite läskigt men lyckades trots att jag har araknofobi (vilken jag jobbar på att bli av med och har kommit långt med men ändå...lite finns kvar) hålla mig lugn och tänka igenom mina steg för att lugnt och försiktigt få in henne i sin nya bostad. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild