Majsorm som inte lyckas ömsa bort allt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Laurazuloaga23:
Hej jag har en majsorm som ömsat klart men allt från svansen vill ej försvinna,vi har låtit den vara och tänkt att den löser det själv. Men då det inte hänt har vi sökt och sett även här att man kan lägga den i en låda med en fuktig handuk under natten så brukar det försvinna men det har inte funkat. Vi har även lagt svansen i ljummet vatten men allt är ändå inte borta
Svansen ser ut att klämmas och min fråga är om någon har en lösning eller förslag på hur man kan göra för att hjälpa den??

Medlem i GHF
635
410
Jimmy:
Om du inte kan få bort skinnet typ nu så gå till en veterinär. Det ser långt gånget ut och kanske måste svanstippen amputeras.

2
0
Laurazuloaga23:
Ojdå ja det ska jag verkligen göra,tack så mycket

2
0
drotanirac:
Skulle oxå råda till ett veterinärbesök. De jag brukar göra är kanske inte "rätt" men har mina ormar öms kvar som inte gått bort vid blött handduk el bad en stund så försöker jag pilla bort de själv omgående. 

44
36
Masala:
Hur har det gått? 

83
68
LennieN:
Har du försökt ta av det? Ibland får man hjälpa dom att ömsa av det sista. Lättast är att ha det fuktigt först.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild