Vita kryp i terrariumet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
2
MartinCN:
Tjena, skulle byta ut vattnet till mig tigerpyton och såg att vattenskålen var full av vita kryp (se bild) och de rörde fortfarande på sig i vattnet o de var snabba som attans, 99 säker på att det inte är kvalster då jag haft kvalster tidigare och detta ser helt annorlunda ut.
Hela terrariumet kryllar av de och tänkte höra om någon vet vad detta är? Vad kan jag göra för att bli av med de och är de farliga??
Tack på förhand!
Mvh Martin 

5099
3873
Tropfrog:
Kanske hoppstjärtar?

12
2
MartinCN:

12
2
MartinCN:
Tropfrog skrev:
Kanske hoppstjärtar?

Har inga levande växter varken i terrariumet eller i hemmet så det är nog väldigt liten chans för det :P

101
91
Trypto:
Ser verkligen ut som hoppstjärtar, de brukar gilla att hänga i vattenskålar också av någon anledning. Hoppar de iväg om du petar på dem?

12
2
MartinCN:
Trypto skrev:
Ser verkligen ut som hoppstjärtar, de brukar gilla att hänga i vattenskålar också av någon anledning. Hoppar de iväg om du petar på dem?

De hoppar rundor av sig själva, finns där något sätt att få Bort de? 

5099
3873
Tropfrog:
MartinCN skrev:

Har inga levande växter varken i terrariumet eller i hemmet så det är nog väldigt liten chans för det :P


Hoppstjärtar trivs i fuktig miljö ibland organiskt material under nedbrytning. Några växter krävs inte.

Mvj
Mag

5099
3873
Tropfrog:
MartinCN skrev:

De hoppar rundor av sig själva, finns där något sätt att få Bort de? 


De är fullständigt ofarliga. Men vill du bli av med dem ändå så torka ut substratet.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
helt klart hoppstjärtar
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild