Nyfikna, aktiva ödlor.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

40
10
Volou:
Sitter och planerar för framtiden, har en skäggagam som börjar bli till åldern och planerar lite vad som kommer får ärva hans terrarium. Terrariet är 200x80x80 så har rätt mycket yta å leka med. Alla tips är välkomna och gärna förslag som inte är med på skötselråd fliken på sidan. Har en förmåga och fastna vid den och ska jag va ärlig så äger jag nog alla arter som tilltalar förutom tegu ????????. Men min sambo tyckte att ett gäst rum va viktigare än ett ödlerum till ????????. Men tex dabbagam kanske är skit roliga att ta hand om utan att jag vet om de. Så all input uppskattas. 

2
2
Jenny__:
Denna ödla finns dock under skötselråd men jag skulle säga taggsvansvaran:D

200
258
Lordguras:
Alla dvärgvaraner är väldigt aktiva 

40
10
Volou:
Jenny__ skrev:
Denna ödla finns dock under skötselråd men jag skulle säga taggsvansvaran:D


Taggsvans har jag redan en. Intressanta ödlor men räcker med 1 för min del. 

40
10
Volou:
Lordguras skrev:
Alla dvärgvaraner är väldigt aktiva 


Har funderar en del på dvärgsköggisar, men vill jag vill gärna utnyttja faktumet att terrariet är stort och skaffa nåt lite större. 

167
162
Imori:
Skriv ut vad du har så folk kan ge förslag på andra arter. :D

Hur stor ödla tänker du dig? 200x80x80 är ju ändå 1.6m², så blir ett 50cm långt marklevande eller 40cm trädlevande djur enligt L80.

40
10
Volou:
Imori skrev:
Skriv ut vad du har så folk kan ge förslag på andra arter. :D

Hur stor ödla tänker du dig? 200x80x80 är ju ändå 1.6m², så blir ett 50cm långt marklevande eller 40cm trädlevande djur enligt L80.


Sant. Har skäggagam, leopard gecko, taggsvans varan, panterkamelont och en lechie geeko.

Så länge djuret trivs på sin yta (L80) så spelar storleken ingen större roll. Bara den är aktiv och nyfiken. Har börjat att små kolla lite på Lamprolepis smaragdina. Men uppfattar de som att dom kan va lite små svåra å få tag i ????????. 

Medlem i SHF
3978
4996
Jonas_:
Håller med Lordguras. Kolla på olika dvärgvaraner, aktiva, nyfikna och intelligenta djur! Dom bör hållas i rejäla terrarium då får man mest glädje av dom, tycker jag. 

167
162
Imori:
OK, då vågar jag komma med ett förslag. Abronia graminea, Abronia aligator lizard. Verkar vara riktigt häftiga ödlor.

93
49
Majjen13:
Imori skrev:
OK, då vågar jag komma med ett förslag. Abronia graminea, Abronia aligator lizard. Verkar vara riktigt häftiga ödlor.

Dessa verkar vara svåra att få tag på tyvärr, underbart vakra annars.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild