Vatten till kackerlackor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
0
mrbioactive:
hej jag har lite matar kackerlackor, undrar bara om jag ska ge dem vatten? Och om jag ska göra hur ska jag göra det, dränker dem sig i en vatten skål?

165
93
Sockerfar:
mrbioactive skrev:
hej jag har lite matar kackerlackor, undrar bara om jag ska ge dem vatten? Och om jag ska göra hur ska jag göra det, dränker dem sig i en vatten skål?


Du kan köpa vattenkristaller, finns säkert någon på forumet som säljer 

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Jag brukade använda vattenkristaller, men tröttnade på att skålen skitades ner så snabbt. Ge dem grönsaker varannan-var tredje dag, och själj grönsakerna ordentligt men så det ändå är mycket vattendroppar kvar. Så kör jag, ibland sprayar jag också. Bara ett-två sprut med sprayflaskan så kan de gå till väggen och dricka dropparna där.

12
0
mrbioactive:
EmanuelKarl skrev:
Jag brukade använda vattenkristaller, men tröttnade på att skålen skitades ner så snabbt. Ge dem grönsaker varannan-var tredje dag, och själj grönsakerna ordentligt men så det ändå är mycket vattendroppar kvar. Så kör jag, ibland sprayar jag också. Bara ett-två sprut med sprayflaskan så kan de gå till väggen och dricka dropparna där.

Okej tack för tipsen:)

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Har vattenkristaller till alla insekter. Visst det blir fort skitigt, men jag brukar byta varje dag, oftare om det behövs.

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Jag ger mina mycket frukt och grönt, har aldrig haft vatten eller vattenskål åt mina kackerlackor. Kört så i många år. 

Beroende på vilken art det är kan man spraya med lite vatten emellanåt. 

Medlem i SHF
5
6
Viperidae:
Jag använder lösningen i den här länken till både dubia och gräshoppor:

locusta.cz/


Funkar jättebra. Vattnet blir inte smutsigt och det enda man behöver göra är att fylla på när det börjar ta slut.

256
35
huckerby:
Jag har aldrig haft vattenkristaller till ngn av mina kackisar. Jag ger dem frukt var 3e dag ungefär, det är det enda. Det har funkat så länge både för ryssarna, dubia & väsarna. Onödigt att krångla till det mer när det räcker.

3
0
Kattiz:
Wettexduk i ett lock, typ Pringles lock. Skölj ur/ gör rent varje dag. Kasta när den blir äcklig. 

2
1
Juvel:
Haft flera utan vatten i månader, överlevt ändå. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild