Kloak-problem? (Yemenkameleont)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

309
38
reptilicus_:
Hej. Upptäckte att kloaköppningen på min yemen är itne riktigt "stängd" till fullo.
Undrar om detta är harmlöst eller symptom på något?
 

1228
464
leedragon:
reptilicus_ skrev:
Hej. Upptäckte att kloaköppningen på min yemen är itne riktigt "stängd" till fullo.
Undrar om detta är harmlöst eller symptom på något?
 

 prolaps, gå till veterinären med den.

309
38
reptilicus_:
Märkte att han hade  bajsat precis innan en hel del, så det kanske berodde på det (?)

1228
464
leedragon:

reptilicus_ skrev:
Märkte att han hade  bajsat precis innan en hel del, så det kanske berodde på det (?)


Är det fortfarande sådär?


309
38
reptilicus_:
leedragon skrev:


 

Är det fortfarande sådär?



Det är en aning tätare nu. Jag har läst att i värsta situation kan man ta kallt vatten blandat med socker & badda öppningen lite lätt (?)

1228
464
leedragon:
reptilicus_ skrev:


Det är en aning tätare nu. Jag har läst att i värsta situation kan man ta kallt vatten blandat med socker & badda öppningen lite lätt (?)

Nej, värsta situationen får man sy, vänta inte med det och ta ödlan till veterinär, blir det dåligt och det verkligen är prolaps får du avliva ödlan.

309
38
reptilicus_:
Efter lite forskining på nätet så är det med största sannolikhet en spermplug & inte en prolapse

1228
464
leedragon:
reptilicus_ skrev:
Efter lite forskining på nätet så är det med största sannolikhet en spermplug & inte en prolapse


Det är fan bra.

309
38
reptilicus_:
leedragon skrev:


Det är fan bra.


Förklara?

309
38
reptilicus_:
*Update
Det var en spermplug.
Efter att ha gett honom ett jummet bad så lyckades jag lirka ut pluggen försiktigt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild