Costa Rica-burken!
Senast aktiva trådarna
TurboAvel- nya krav
Tillståndskrav för orm
Vilket djur går snabbast att avla?
Finns det något bra litet terrariehusdjur med lätt skötsel tex groda eller insekt
Skrämmande svar av AI-översikten på google
GBB hona trummar utan hane i närheten
Spindel utifrån?
Tips på växter ifrån den vanliga blomsterhandeln
Orälia jur 2026 Vellingeblomman
vad finns det för terrrariedjur som man kan ta upp är små och behöver liten skötsel
Nybörjare här
Hur ska man sätta värmematta till dubia
vilken värmematta till dubia
Beställa ormar i butik?
Dvärgskäggagam 6 mån äter inte
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan:
(exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Första måltiden i nya terrariet. En nyömsad dubia. För mig som tidigare bönsyrseuppfödare är detta ett ganska spännande experiment, eftersom att det för bönsyrsan nästan är som i det vilda. Det är intressant att se om de föredrar soliga eller skuggiga plattser, öppet eller dolt och hur mycket de rör sig. Vi får se hur det går under de kommande 3 månaderna, sedan för den flytta tillbaka till sitt lilla terrarium för att göra plats till grodor och geckos.
Idag anlände vad jag tror är de sista växterna. Jag kommer kanske köpa några fler som växer i jorden, men detta är åtminstone alla som måste fästas med superlim osv, dvs de sista som måste introduceras innan grodorna och ödlorna kommer. Sedan ska det växa till sig lite och jag tror grodorna kommer i höst, eventuellt köper jag jungfrugeckos före det men det kommer bara vara 1-3 st. Har någon jungfrugeckos i västra götaland får ni gärna hojta till men jag tänker inte börka lägga ut köpesannons ännu.