Pvc bygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
SiamReps:
Hej ! Någon som inhandlat pvc skivor för bygge av terrarium , eller som vet vart man kan få tag ? Har googlat lite men det verkar inte finnas mycket .
tacksam om någon har tips på detta , att få tag har i Sverige men även från utlandet går bra !

mvh / Sebastian 

100
165
AllanRiis:
Rias har PVC-plåtar

www.rias.se/plast-till-industri-visuell-kommunikation/sortiment-data/pvc.aspx

Mvh

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Jag kollade på detta förut (några år sedan) xl bygg var återförsäljare av något fabrikat men jag skippade den idén pga att det vart för dyrt 

281
366
Cartaq:

Jag var också inne på detta innan och tillverkade mallar i wellpapp, för att visa upp till tillverkaren får att kunna få en prisbild. Jag märkte att det skenade iväg i kostnad och tillverkaren var inte speciellt intresserad utav att skära mindre mängder. 

När någon tillverkare i världen kan leverera färdiga ikeapaket på posten så tror jag att marknaden kan vara mycket god om priserna går att pressa ner. Tillsvidare så får man be IMCages och liknande företag i Polen om detta.


Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Någon som vet exakt vad det är för PVC skiva som t.ex IMcages använder? Jag har kikat på flera olika på t.ex Rias och Esså men blir inte klok på exakt vilken PVC skiva det är som används. 

35
42
NordicBoas:

Det finns flera olika pvc skivor. 

skummad pvc är den typ de flesta använder. 

Det är även olika typer av skummad pvc samt olika densitet. Celuka Pvc är den hårdaste skummade pvc skivan. Den har en tjockare yta och hård mitt, medans vanlig skummad pvc är väldigt mjuk inuti så det går knappt att skruva i. Densiteten är oftans 0,6. 


Jag har ett parti med Svarta Celuka pvc 12mm med en densitet på 0,9. De är även uv behandlade för att klara uv ljus. Allt detta en väldigt special. 

Den version man hittar på nätet är 10mm vanlig skummad pvc och kostar ca 6000kr för 2400x1200x10mm
men jag har även hört från grossister att de kan gå ner till 2600kr plus moms. 


Jag kommer inom kort bygga några burkar till mig själv och blir det några över kommer de nog säljas (burkarna alltså)

Mvh

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild