Vilka arter av Ceratophrys äger ni eller har sett i butik/på mässor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

12
3
Legenden:
Jag har nyligen införskaffat en liten pacmangroda (C.cranwelli) och fått upp intresset för dem ganska fort, jag vill få tag i lite ovanligare morfer och arter.

Just nu är jag på jakt efter C. aurita/C. cornuta/C. ornata och till slut C. stolzmanni, den sistnämnda skall vara ganska så ovanlig även utanför våra gränser.

Vilka arter och morfer har ni sett när ni varit runt i olika butiker och även på mässor?



Ha en fin dag! :)

187
33
AntonMurseli:
Jag har köpt en C. cranwelli x cornuta (tricolor fantasy frog) för 650kr på Malmö tropikmässa. Jag såg även att de sålde C. aurita fast de är lite dyrare. Jag har även sett en vanlig C. cranwelli albino morf i Kalmar, det var någon slags akvarieaffär, men de hade även lite spindlar och vandrande pinnar.

12
3
Legenden:
MmBruh skrev:
Jag har köpt en C. cranwelli x cornuta (tricolor fantasy frog) för 650kr på Malmö tropikmässa. Jag såg även att de sålde C. aurita fast de är lite dyrare. Jag har även sett en vanlig C. cranwelli albino morf i Kalmar, det var någon slags akvarieaffär, men de hade även lite spindlar och vandrande pinnar.


Spännande!
Har du bild på din fantasy du köpte?

Det hade varit kul att få tag på en fantasy och en aurita faktiskt :)
Jag har eventuellt fått tag på en Ceratophrys joazeirensis, men den rackaren kommer kosta mig 235 euro känns lite sisådär, men den är ju ganska så ovanlig så det kan det vara värt :)

187
33
AntonMurseli:

187
33
AntonMurseli:
Jag vet inte men bilden visar inte sig när jag trycker på den i galleriet

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:
Cornuta
Surinam horn frog
Har haft
Fantasy 
Cranwelli

273
148
Flosker:
Såg att HC har cornuta och cranwelli i butiken

12
3
Legenden:
bufobox skrev:
Cornuta
Surinam horn frog
Har haft
Fantasy 
Cranwelli



Diggar din cornuta! När ekonomin tillåter så får han gärna flytta in hos mig.

Märker du någon skillnad på din cornuta jämfört med cranwellin du ägt beteende mässigt?

Mvh Tobbe 

12
3
Legenden:
Flosker skrev:
Såg att HC har cornuta och cranwelli i butiken Jag har köpt en C. cranwelli x cornuta (tricolor fantasy frog) för 650kr på Malmö tropikmässa. Jag såg även att de sålde C. aurita fast de är lite dyrare. Jag har även sett en vanlig C. cranwelli albino morf i Kalmar, det var någon slags akvarieaffär, men de hade även lite spindlar och vandrande pinnar.


Nice! Såg du var det var för morf på cornutan? Mvh Tobbe

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:
Legenden skrev:



Diggar din cornuta! När ekonomin tillåter så får han gärna flytta in hos mig.

Märker du någon skillnad på din cornuta jämfört med cranwellin du ägt beteende mässigt?

Mvh Tobbe 

Hehe, ja om den finns kvar. Nej samma beteende. Olika klimat 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild