Bygga manuellt regnsystem

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Någon som har testat bygga ett regnsystem med en tryckspruta (bilden) som drivmedel? Hur har ni gjort? Hur många terrarier kan man driva från en och samma tryckspruta? 

Inte för att det är jobbigt att öppna varje terrarium och spruta i det, men det hade varit smidigare att bara pumpa upp lite tryck och sen hålla in avtryckaren i 5-10 sekunder för att ge djuren lite regn. 

 


74
57
Mellowman:
Har aldrig testat. Men kan tänka mig att det kan funka till en eller två stycken burkar iaf. Smart lösning om det fungerar :) 

5061
3824
Tropfrog:
Frågan är bara varför?

En billig membranpump kostar inte mycket mer än en sån tryckspruta och ger fler fördelar. Allt annat behöver man ju lika.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Tropfrog skrev:
Frågan är bara varför?

En billig membranpump kostar inte mycket mer än en sån tryckspruta och ger fler fördelar. Allt annat behöver man ju lika.

Mvh
Magnus 

Du har helt klart helt rätt i detta, jag älskar bara "redneck hacks" om man kan kalla detta ett hack..  Har kikat lite på olika färdiga system också, jag lär behöva något inom kort för jag har precis skickat en beställning på 6 styck 40x40x60 terrarier som ska husera lite grodor och lite Klemmeri tänkte jag. 

5061
3824
Tropfrog:
ZDC skrev:

Du har helt klart helt rätt i detta, jag älskar bara "redneck hacks" om man kan kalla detta ett hack..  Har kikat lite på olika färdiga system också, jag lär behöva något inom kort för jag har precis skickat en beställning på 6 styck 40x40x60 terrarier som ska husera lite grodor och lite Klemmeri tänkte jag. 


Jag köper det. Bygger mycket skit som aldrig får praktisk användning själv. Bara för att det är kul att experimentera och lära. Tänkte bara kommentera utifrån som de flesta tänker.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
961
1076
NellyNiklas:
Testa! Rent fysiskt funkar det säkert. Några T-kooplingar, slang och munstycken är väl det enda du behöver. Du får nog fixa en koppling för olika slangdimmension. 

Testa!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild