Foder

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
8
Sofia87:
Vad äter era djur och hur mycket/ofta?

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Jag matar mina ögonfransgeckos med CGD typ varannan dag (ger extra till min hane efterson han är ganska undernärd sedan tidigare ägare trots att han återhämtar sig superbra), och dubia någon gång ibland. I mitt regnkogsterrarium (har två Dendrobates leucomelas och tre Hemidactylus platyurus där i, blandningen är jag rätt missnöjd med så ska eventuellt separera dom) ger jag bananflugor typ varannan dag, när jag har ordentligt med flugor ger jag mycket så det räcker till mina husgeckos med (grodorna hinner äta det mesta om jag ger lite mindre) annars matar jag dom separat med pincett. Samt ger husgeckosarna CGD någon gåg i veckan. Spindlarna äter ungefär varannan vecka (har bara större individer) med en dubia var, förutom min stora stirmi-hane som får två eller tre stora feta per gång (har inga större byten typ väsare).

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Dina djur då?  


101
91
Trypto:
Alla snäckor har alltid fri tillgång till färska grönsaker och sepiaskal. Byter ut när grönsakerna blivit gamla, hur ofta beror på vilken sort men varannan/var tredje dag kanske. Sepiaskalen byts ut när de tagit slut, brukar ta ett par veckor. Snäckorna får protein (grötmix oftast) ca 2-3 gånger i veckan, lämnas bara över natten för det blir snabbt dåligt.

Paddan äter mest kackerlackor. Han får mat varje dag då han är juvenil fortfarande. Han får även någon mjölmask då och då. Byter vatten varje dag.

Foderinsekterna har alltid tillgång till torrfoder och vatten, ger grönsak/frukt ett par gånger i veckan.

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Skäggagamen äter Dubia och Syrsor varannan dag. Sallad varje dag. Någon gång i bland får hon zophobas.

Leosarna äter mjölmask, dubianymfer och syrsor var tredje dag. Någon gång ibland Zophobas och Pinkies.

Anolisen äter syrsor, dubianymfer och zophobasmaskar. Syrsor och Dubianymfer dagligen, Zophobas någon gång ibland.

17
8
Sofia87:
EmanuelKarl skrev:
Dina djur då?  

Fransarna käkar CGD varannan dag.
Syrsor och mjölmask ibland, typ 2 ggr/v

Afrikanska landsnäckor har alltid färsk grönt/frukt samt örter.
Gröt på söndagar.

Grodorna får dubia eller syrsor.

Eldskink äter allt typ, varannan/var tredje dag

Leopardgeckon käkar varannan dag - dubia

161
107
Alex_ask:
Ormar, ödlor,  grodlår, råttor, möss, och kyckling för de mesta.
En gång i veckan blir det. 

5088
3861
Tropfrog:
Jungfrugeckona får cgd 2-4 ggr i veckan. Jungfrugeckona och pilgiftsgrodorna får flugor eller bladlöss 1-4 ggr i veckan. Sen äter de alla av renhållarna när det passar. Jag är en relativt lat djurägare, då är bioaktivt the way to go.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild