Cynops Orientalis

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

114
16
AdamsReptiles:

Hej! 

Har bara en fråga, Hur uppnår man bästa möjliga temperatur i akvariet? Hur får man ner värmen? Jag bor i lägenhet så vet inte riktigt hur jag ska göra?


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Använder du någon pump? Det kan avge en del värme, salamandrarna ogillar strömmande vatten, och det är något man kan klara sig utan.

Nu var det ett gäng år sedan jag hade salamandrar, så andra (t.ex. AjPaj) har säkert bättre tips.

De tipsen jag har att ge är väl att se till så att akvariet inte står och får på sig solljus.
Är det väldigt höga temperaturer, så kan man ha vattenflaskor i frysen, och lägga i en i akvariet en eller ett par gånger om dagen. Lite omständigt, men fungerar.
Sen är det ju självfallet belysning. Har du någon belysning? Det kan isåfall vara värt att använda något som alstrar väldigt lite värme, t.ex. LED.


114
16
AdamsReptiles:

Jag har inte köpt en salamander än anders. Jag måste snacka med dig, skriv på facebook :)


232
94
anamidnatt:

Lampor alstrar ju mycket värme, jag brukar ha släckt hos mina axolotlar rätt mycket, de vill ju också ha rätt kallt, en annan sak för att få ner tempen kan vara att ställa akvariumet nära marken. På sommaren när det är akut för varmt så fryser jag flaskor med vatten som jag sen lägger i.


114
16
AdamsReptiles:

Tack för svar, men temperaturen i mitt rum överstiger 20 grader. så jag har bestämt mig för att satsa på Bombina Orientalis istället. 


382
36
MariBarita:

Det gör du rätt i, mkt trevliga djur och tål lite varmare klimat än salamanders.


114
16
AdamsReptiles:

Fortsätter med B. Orientalis, Nu har jag fixat ett Terrarium/Akvarium som är redo att ta emot grodor. Men frågan är: Var kan jag köpa dom? känner ni någon som har 1.1 eller 0.2 till salu?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild