Fly river turtle

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

5061
3826
Tropfrog:
Den blev cites listad 2004.

I Sverige är det förbjudet med viltfångade djur. Jag har svårt att tänka mig att någon odlar på denna i Europa. En padda som blir 70 cm är snabbsimmande och är aggressiv mot artfränder kräver sin man för att avla på. Någon nämnde att det krävs en bassäng. Jo om du bara skall ha den som husdjur. Men en uppfödare behöver två bassänger.

Berätta om din setup för att hålla denna art. Det är onekligen en spännande art och ett spännande projekt. Men 25 kilo djur med höga krav på vattenkvalitet kräver sina investeringar. Jag har 40 kilo djur med moderata krav på vattenkvalitet i 17 kubik. Det har kostat sina slantar både för setup och underhåll. Jag rekommenderar ingen att göra samma sak. Men, mitt projekt är utomhus. Lägg till problematiken med att hålla konstant temperatur och de fuktproblem som kan uppstå.

Jag vill inte skrämma dig ifrån att köra på, bara ge en rättvis bild av vad som krävs. Om du är rätt person med rätt driv och rätt kapital och om det ens går att få tag på cb exemplar så kör! Jag ser fram emot en projekttråd om det blir av.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
20
3
Eminor05:
fått tag i en i uk som har odlade fly river turtles nu :D odlade i indonesien med cites intyg

5061
3826
Tropfrog:
Eminor05 skrev:
fått tag i en i uk som har odlade fly river turtles nu :D odlade i indonesien med cites intyg


Kul! Jag hoppas att du hörsammar önskan om en byggtråd. Den kan bli episk!

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
20
3
Eminor05:
Tropfrog skrev:


Kul! Jag hoppas att du hörsammar önskan om en byggtråd. Den kan bli episk!

Mvh
Magnus 

 jo men måste spara nån månad är ju som mycket annat inte gratis direkt sen ska monster karet beställas på 3x1m som räcker ett par år

5061
3826
Tropfrog:
Eminor05 skrev:

 jo men måste spara nån månad är ju som mycket annat inte gratis direkt sen ska monster karet beställas på 3x1m som räcker ett par år


Ja, 3 kubik räcker inte länge :(

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild