paludarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

165
93
Sockerfar:
Hallå, tänkte dela med mig av mitt paludarium bygge

det jag använt är
Akvarium 120x40x40 ca med förinstallerad bakgrund. 
falskbotten 
trädgårdsmatta
stripes
fogskum
silikon(akvarium)
mossblanding/cocofiber blandning
diverse växter (flertal orkideer, bromelior m,m
körksbärsräkor
renhålllningssniglar
regnsystem exo terra 4a dysor
dubbla LED 
dubbla växt lysrör(tror t8)
1 fontänpump
1 extra pump(enbart tillfälligt, ska till mitt kommande bygge)
jordsubstrat till vattendelen
epi web lian 
cocosfiber snöre
akvarieväxter
akvariemossa
mossa utefrån flertal olika arter
xaxim skivor

Idag bor dessa djur i paludariumet 
gråsuggor, hoppstjärtar, spindeldjur, tusenfotingar i olika arter m.m räkor, snäckor

Så, nedan ser ni lite bilder, kommer lägga upp 1 bild varje vecka så man kan följa hur paludariumet fortskrider. 

har problem att ladda upp bilder, fler kommer, någon som haft problem med att ladda upp?

Har ni några frågor, ställ gärna

165
93
Sockerfar:
www.photobox.co.uk/my/album?album_id=5677168724

vetej om länken fungerar men där har ni lite bilder på bygget, kommer länka bilder 1 gång i veckan, ser nu redan att flertal växter tagit sig och även blommat.

5092
3863
Tropfrog:
Jag tror att du måste ändra något i inställningarna. Länken funkar men fotona visas inte för att de är privata.

Mvh
Magnus 

165
93
Sockerfar:
Tropfrog skrev:
Jag tror att du måste ändra något i inställningarna. Länken funkar men fotona visas inte för att de är privata.

Mvh
Magnus 



tack för upplysningen, ska fixa så fort man får lite tid :P ha tålamod 

165
93
Sockerfar:
Nu ska vi se om jag lyckats. här har ni en länk till DB kanske går bättre där. Enjoy!
www.dropbox.com/sh/40sec1mf1r3pktl/AAD4x3G3Bu2ku0FaMm4hSsdka?dl=0

5092
3863
Tropfrog:
Ser bra ut!

Phalaenopsis är ingen lämpligt växt i terrarium. Den trivs bäst i kruka i fönsterkarmen. Om du ändå tvunget skall prova så montera den som de växer i naturen med kronan hängande neråt. Som de sitter nu kommer fukt att samlas i kronan och den ruttnar bort.

Mvh
Magnus 

165
93
Sockerfar:
Tropfrog skrev:
Ser bra ut!

Phalaenopsis är ingen lämpligt växt i terrarium. Den trivs bäst i kruka i fönsterkarmen. Om du ändå tvunget skall prova så montera den som de växer i naturen med kronan hängande neråt. Som de sitter nu kommer fukt att samlas i kronan och den ruttnar bort.

Mvh
Magnus 


tack för feedback

varje söndag uppdateras det med en ny växtbild. allt som är i kmr stanna ruttnar det blir det mat åt insekterna ;)
men just nu sprutar inte dysorna på orkideerna och som det ser ut nu så växer faktiskt orkideerna 

Medlem i SkHF
971
1088
NellyNiklas:
Tjusigt! Blir till att följa med nyfikenhet!

165
93
Sockerfar:
Idag har paludariumet sålts till en användare på sidan, jag ska fråga han om han ev är intresserad av att fortsätta lägga upp bilder från paludariumet och hur han gör med växtlighet m.m, även i paludariumet kommer han hålla pilgiftsgrodor, så jag tror att det kommer finnas stor potential av fantastiska bilder framöver. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild