Ger gräshoppor ett försök.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

40
10
Volou:
Hade tänkte ge mig på ett försök att odla lite gräshoppor, har en stor plastback 60x40x40, hade tänkt ha ägg kartonger i botten med grillpinar i stuckna så dom har nåt å klättra i och en äggläggnings behållare med sandlåde sand i. Sen har jag löst ventilationen och värme så som bilden visar. Min fråga är mest om jag missat nåt eller om ni anser jag behöver justera nåt, och andra frågan är hur många gräshoppor kan man ha på den ytan jag angav. Tack på förhand

Medlem i SkHF
961
1076
NellyNiklas:
Vi testade att bara hålla ett gäng i en låda. Det som vi upptäkte var lukten. De bajsar ganska friskt och det luktar inte hallon.

Vi köpte dem som vuxna och vi provade att få dem att äta apelsin, äpple eller annan "vettig och berikande gutt loading mat" men det enda som verkade fungera var kattgräs. Du milde tid vad de åt sånt. En kultiverad skål på hornbach för 19kr var annan dag. Jag har dock sett folk som matar dem med apelsin och jag inbillar mig att det blir dåde billigare och bättre i längden än gräs. 

Annars ser det vettigt ut tycker jag. Det finns ju mycket på tuben. youtu.be/gj9SQfCmSqY och på "nätet" www.clubfauna.com/articles/invertebrates/how-to-breed-locusts/ 

40
10
Volou:
NellyNiklas skrev:
Vi testade att bara hålla ett gäng i en låda. Det som vi upptäkte var lukten. De bajsar ganska friskt och det luktar inte hallon.

Vi köpte dem som vuxna och vi provade att få dem att äta apelsin, äpple eller annan "vettig och berikande gutt loading mat" men det enda som verkade fungera var kattgräs. Du milde tid vad de åt sånt. En kultiverad skål på hornbach för 19kr var annan dag. Jag har dock sett folk som matar dem med apelsin och jag inbillar mig att det blir dåde billigare och bättre i längden än gräs. 

Annars ser det vettigt ut tycker jag. Det finns ju mycket på tuben. youtu.be/gj9SQfCmSqY och på "nätet" www.clubfauna.com/articles/invertebrates/how-to-breed-locusts/ 

 Oki tack för tipsen, läste att dom kan äta grönkål på just den sidan du länka till och ska kolla in tuben också. Har du några rikt värden på hur många man kan ha tillsammans på en viss yta? Tänkte så dom inte dör av över population eller nåt annat dumt

Medlem i SkHF
961
1076
NellyNiklas:
Volou skrev:

 Oki tack för tipsen, läste att dom kan äta grönkål på just den sidan du länka till och ska kolla in tuben också. Har du några rikt värden på hur många man kan ha tillsammans på en viss yta? Tänkte så dom inte dör av över population eller nåt annat dumt


Dessvärre inte, men i den burken du har på bild borde du absolut kunna ha ett vettigt antal. 

Återkom gärna senare med hur det går med projektet. 20-30 bör nog inte vara ågra problem tycker jag.

40
10
Volou:
NellyNiklas skrev:


Dessvärre inte, men i den burken du har på bild borde du absolut kunna ha ett vettigt antal. 

Återkom gärna senare med hur det går med projektet. 20-30 bör nog inte vara ågra problem tycker jag.


Oki har köpt 50 men 10 kommer la försvinna direkt

Medlem i SkHF
961
1076
NellyNiklas:
Hur går det med dina gräshoppor? 

Mvh
Niklas

40
10
Volou:
NellyNiklas skrev:
Hur går det med dina gräshoppor? 

Mvh
Niklas

Jag lyckas hålla dom i liv men får inga ägg, tror de är sandblandningen eller ev för lite protein eller kanske värmen som behöver justering. Lagt märke till att grönkål funkar väldigt bra som foder om man inte har tillgång till gräss. 

67
12
Petra:
Hö pch gräs är något som de uppskattar väldigt mycket

Mvh Petra
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild