Vad hände med trynsnokar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

14
20
CollectorT:
Var på mässan i Malmö idag och märkte att det inte fanns en enda trynsnok till salu. Har intresset svalnat eller kan det vara en slump? Kom hem med en ögonfransgecko istället. Haha.. 

Medlem i SkHF
35
41
Lilja:
Tänkte faktiskt det samma idag, helt tomt.
I påskas fanns det åtminstone 2st, 1 vuxen morph och 1 vanlig juvenil. 

Känns som att efterfrågan är väldigt låg.

5088
3861
Tropfrog:
Jag tror att det kan vara tvärtom. Att det är utbudet som är dåligt. Efter två poster så kan vi åtminstone fastslå att det fanns noll säljare (utbud), men minst två köpare (efterfrågan).

Medlem i SkHF
35
41
Lilja:
Tropfrog skrev:
Jag tror att det kan vara tvärtom. Att det är utbudet som är dåligt. Efter två poster så kan vi åtminstone fastslå att det fanns noll säljare (utbud), men minst två köpare (efterfrågan).


1 köpare*; jag plockade juvenilen i påskas ;).

Så kan det säkert vara. Iofs är de inte (rent ovetenskaplig observation) jättevanliga på köp/sälj här heller.

14
20
CollectorT:
Tropfrog skrev:
Jag tror att det kan vara tvärtom. Att det är utbudet som är dåligt. Efter två poster så kan vi åtminstone fastslå att det fanns noll säljare (utbud), men minst två köpare (efterfrågan).

Så kan det säkert också vara. Kanske dyker det upp något i Lidköping på mässan. 

1
0
Pontax:
Södertäljemässan bjöd iaf på 5-10 st trynisar :D Ni är i fel del av sverige bara kanske ;) 
Själv tycker jag utbudet på majsormsmorpher är helkass :P 

71
98
gnagethazze:
I mellan sverige så finns det en del trynisar från några få uppfödare är min känsla. Majsormar är utbudet uruselt och annonser är mest omplaceringar inte nyfödda. Vad det beror på kan man bara gissa men min känsla är att populariteten av majsorm har backat kraftigt. 

6
1
millaeng:
Kan faktiskt hålla med er andra om majsormar, var på Södertäljemässan och där fanns det iaf 5 trynsnokar medan jag bara hittade två juveniler och en vuxen majsorm. Hann köpa en av juvenilerna. Men tyckte även att det inte fanns lika många kungspytons där heller? Iallafall, frågan handlar ju om trynsnokar och kan nog faktiskt hålla med om dess utbud också. Dock som andra sagt finns det några bra uppfödare runtom i Sverige. Har faktiskt hittat en uppfödare inom trynsnokar med otroligt fina morpher, bra pris och har möjlighet att skicka nedåt i landet. Kommer förmodligen åka ner och köpa en conda trynsnok. Fanns även albino superconda och arctic condas till salu som var väldigt fina!

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Skulle ju kunna vara så enkelt att folk i allmänhet har fått upp ögonen för andra arter och inte bara dom allra allra vanligaste :-) vilket jag skulle tycka var på tiden om det är på det viset.

Exempelvis majsormar, kungspytons och några till har ju dominerar marknaden något enormt mycket sista åren. 

Sen är det såklart omöjligt att konstatera en eventuell nedgång i populäritet på endast en eller möjligen två svenska mässor :-) 

8
7
Hemulen:
Tycker mig se säljesannonser på trynsnokar titt som tätt här på TD i varje fall. Sen kanske inte de som lägger upp annonser här har bord på mässorna, men det verkar inte i varje fall inte vara jättesvårt att få tag i dem. Beror såklart på vad man jämför med - jag jämför med arter som afrikansk hussnok och fläckpyton, som man måste leta med ljus och lykta för att få tag i.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild