Laga terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

101
91
Trypto:

Jag beställde ett terrarium med hemleverans (dumt kanske, såhär i efterhand, men har tyvärr ingen bil). Det anlände förstås med en stor spricka i glaset. Det visar sig nu att de inte vill ha tillbaka det, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det.

Är det möjligt att göra något åt detta utan att byta ut hela glaset? Känns tråkigt att bara slänga bort det.


273
209
AndreasB:
Hej,

Alltså med största sannolikhet har det gått i sönder under frakten (tror inte butiken har skickat det trasigt). M a o ska ett ärende upprättas hos PostNord, Schenker eller vem det nu är. Det kan mycket väl sen vara som så att det är leverantören som ska göra en anmälan (butiken). Jag hade börjat med att ringa Posten.

2966
1645
Hoggaforfan:
Kolla med glasmästaren hur mycket han ska ha för den biten, inte så vansinnigt stor så kan definitivt vara värt att laga det. 

Medlem i SHF
292
659
viper66:
Inte så lätt att byta dörrar på en exo terra burk . 

101
91
Trypto:


AndreasB skrev:
Hej,

Alltså med största sannolikhet har det gått i sönder under frakten (tror inte butiken har skickat det trasigt). M a o ska ett ärende upprättas hos PostNord, Schenker eller vem det nu är. Det kan mycket väl sen vara som så att det är leverantören som ska göra en anmälan (butiken). Jag hade börjat med att ringa Posten.


Hej, ja allt sådant är löst. Det är reklamerat hos PostNord och jag kommer få en ny skickad förstås. De vill dock ändå inte ha den tillbaka och jag tyckte det var synd att slänga bort den. 

273
209
AndreasB:
Trypto skrev:




Hej, ja allt sådant är löst. Det är reklamerat hos PostNord och jag kommer få en ny skickad förstås. De vill dock ändå inte ha den tillbaka och jag tyckte det var synd att slänga bort den. 



Jaha ok då missförstod jag dig.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Låter schysst av butiken.
Som redan nämnt så hör med en glasmästare.

viper66 skrev:
Inte så lätt att byta dörrar på en exo terra burk . 


Är det för att det är segt att få loss plastdelarna som är silikonade fast eller?

Medlem i SHF
292
659
viper66:
anders skrev:
Låter schysst av butiken.
Som redan nämnt så hör med en glasmästare.



Är det för att det är segt att få loss plastdelarna som är silikonade fast eller?


Det går men det är ett djävulskt jobb. Pilligt och tidsödande .

Men har man gott om tid. Piano tråd aceton och en ängels tålamod så är det bara att sätta igång :)

2966
1645
Hoggaforfan:
Kan prova med värme från tex en hårfön

Det är möjligt att silikona fast en bit glas på insidan men inte så snyggt på dörren
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild