Vivarium / Paladarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

25
0
AkvaristFAF:

Hej på er Herpare !

Tänkte bjuda på ett nystartat proejkt här som jag påbörjade idag. Hade ett 100L akvarium övers som bara stod å så hitta ja lite glasskivor som låg å det ena ledde till det andra å nu ska d byggas vivarium / paladarium utav detta. Tanken med detta är väl till största del en mini regnskog där växterna kommer komma i första hand men kanske ploppar i ett å annat grod djur å lite vildguppy i vattendelen. Har tyvärr inte så mycket bilder å bjuda på men bjuder iaf på en :) Uppdateringar kommer så fort tid ges :) Tar gärna tips å inspiration på sidor "tänka på" saker mm då detta är mitt första "seriösa projekt" har en liten burk på 30 L med lita av varje från akvarieväxter till krukväxter. Bjuder på en bild av det oxå :)

Stora delen skall bli landdel

30L burken :)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Ska bli riktigt intressant att följa :)


3
0
dollar11:

Håller med anders...


25
0
AkvaristFAF:

Kul! Hoppas på mycket kritik och respons under byggets gång :) Har silikonat å brötat med glasskivorna så jag fått huvudvärk, silikona å klena ut å kasta sand på dom. E ju röd dag å ledig från jobbet imorgon så kommer nog lite fler bilder då :)


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Spännande! Är ju sjäv "gammal" akvarist.. Jag bryter mönstret i tråden direkt och kommer med kritik ;) skippa vildguppyn & hitta på någon annan trevligare fisk (Kanske inte mycket kritik utan mer en personlig åsikt...). Nu borde jag ju ha kommit med några tips såklart men klockan är mycket så kommer följa tråden och komma med lite tips en annan dag :) Spontant någon rolig stimfisk men jag ska sova på saken.


25
0
AkvaristFAF:

Ang vildguppy är det bara för jag har överflöd av dessa fiskar :=) Och vattendelen blir inte allt för stor kanske 10-15L Har även lite kardinalfisk som skulle kunan hoppa i ^^


25
0
AkvaristFAF:

bjuder på ett gammalt Nano så länge

inget direkt å visa men kanske nån som finner d intressant :D aquaponta.blogspot.se/2013/02/gammal-brote-blev-till-nytta-d.html

 


382
36
MariBarita:

Kul att fler lägger upp sina projekt.

Vad ska du ha för elektronik till burken?


25
0
AkvaristFAF:

Mindre innerfilter, i vattendelen, en diffusor / fogger, inte kommit så långt i den tanken, ikväll blir det iaf till att påbörja bakgrund till baljan :)


25
0
AkvaristFAF:

Då va bakgrunden igång :) E väl 3dje gången jag ger mig på det här å varje gång inser jag hur svårt det är att få snyggt,

denna gång kommer ju dock, iaf tanken växterna täcka bagrundne så kommer ju inte göra så mycket om den inte blir helt som jag vill,

men har köpt på mig mängder med frigolit så jag har några försök på mig :) 2 st krukor blev det en till höger och en t vänster.

Har försökt mig på å skapa lite sprickor och stenformationer men vetisjuttan om ja e nöjd.

Svårt att se innan husfix å färg är på dock.


Är det någon som har erfarenheter eller fakta om husfixen är farlig för reptiler ?

Har kört det i akvarium utan lack och det funka fint. Ett alternativ skulle ju vara å täcka hela bakgrundne i cocosfiber men vad sak man fästa det med ? Silikon?

Aja här kommer lite bilder

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild