Köp inte från Reptilgrottan

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

3
4
SpiderDamien:
Ring! 
Jag har jättebra erfarenhet av dem. 
Många som inte svarar på mail. De hinner väl inte.
Glöm inte beställa heat pack såhär års! 

4
7
Jennacide:
I gave him a review in here after two really bad experiences, and he just removed it from his profile. ;) So I am gonna type it here instead. I really do NOT recommend Reptil Grottan in any way. I'll put my review here shortly in Swedish, and also my whole experience with him in English and what happened during my orders. Here he can't remove it. ;) So here it comes...

Shortly in Swedish:

Dålig kundservice, beställningar är aldrig i tid, svarar inte på meddelanden, jag väntade ett halvt år för min återbetalning när det fanns saker som saknades från min order. Han betalade efter att jag sa att jag skulle ta det till ARN om jag inte får återbetalning snart. Rekommenderar inte att göra affärer med Reptil Grottan.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

EDIT (12.6.2018)
Finally got my refund, after talking about taking this to ARN in 2 days if he doesn’t answer as I’m losing my patience. Didn’t take long to answer to that, weird isn’t it? Been waiting for his answer and my refund for only like half an year after my order. Never again, I don’t recommend this place at all and will never support them in any way.

Oh yeah, and no apologies, no nothing. :) Great client service! ...in my a**.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

EDIT ( 24.5.2018)
Still waiting for the refund. They don't even answer our messages anymore. Just having an automatic message from Reptil Grottan that they will answer back soon.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

EDIT (16.2.2018)
He said he will return the payment from the item that was missing. Gave him swish number 1.1.2018. Sent him message on 22.1.2018 as still haven't had any payment. Got automatic message that they will contact me shortly. Now it's 16.2.2018 and still haven't got my refund. This is ridiculous.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

First time ordered from Reptil grottan 9.8., took almost a month before I started asking about my order. They answered and shipped my order after that. No apologies or anything.

Now tried again. Ordered second time 5.12. and contacted them 13.12., as I didn’t hear anything from them. Same thing, order still waiting to be shipped. Didn’t answer to my messages, but still updated their Facebook page few days later. Sent another message, nothing.

Then commented on their Facebook page about my order, and after that they checked my messages and said sorry, that it’s taking so long time. They shipped my order on Monday 18.12., it arrived here yesterday and there were stuff missing, exactly the one I was waiting for the most. Sent a message right away and still waiting for them to answer me.

It’s such a shame, as they have pretty good products and all. I’m just really disappointed with the client service and that things aren’t going forward until you complain about them. If I didn’t contact them about my orders, I don’t know if they would even check them out at all. And as this happened 2 times in a row, I prefer get my stuff from elsewhere.

6
5
Joakim86:
Jag har också dålig erfarenhet av reptilgrottan.se
Äntat på ett paket på tok för länge. Mailat och fått svar, men när det väl sen ska skickas något så uteblir produkt och svar från reptilgrottan.se
Nästa steg blir ARN för min del, för är det något jag haft så är det tålamod. 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Ni som har fått väntat på ett paket länge, vad har ni beställt?

Jag har beställt från reptilgrottan ganska många gånger, men aldrig varit så att det tagit tid. Tänker om det har att göra med att vissa produkter inte alltid finns i lager, och att det därför tar lite extra tid?


5096
3865
Tropfrog:
Ursäktar dock inte uteblivna svar i min värld. Om man är tydlig med leveranstider och svarar på Mail så är det väl ok.

Mvh
Magnus 

15
5
Drey1993:
Hoggaforfan skrev:

Finns ingen försäljare som kan garantera att levande djur är levandes efter postgång, OFTAST går det bra men ibland har man otur. Var det kallt? Var paketet bra paketerat? Hur många beställde du?
Beställer man 5st på vintern så är risken för dött paket väldigt stor medans 100st på sommaren bör majoriteten klara sig


Hade man fått döda djur i paketet hade Kent skickat nya igen. 
Jag skickar spindlar och det är alltid jag som är ansvarig på att djur ska komma levande fram eftersom det är jag som packar. 

Agående reptilgrottan så är det lite att dom som har haft dåliga affärer har handlat där för längesen. (Kanske 2 år tillbax)? 
Nu levererar dom kvalité . 
Mvh 

1
0
WhyteAdder:
En gång hösten '17 var det ett paket som ej dök upp. Återbetalning efter kontakt på FB, utan krusiduller. Trevligt bemött. Nån gång har det väl varit lite sent iväg men det har personligen alltid gått att få en uppdatering. Utöver jag det gått iväg en handfull beställningar per år som kommit fram till destinationen utan problem. Enbart foder/inredning som beställts. Finner det intressant att det är folk som har så pass olika erfarenhet.

2966
1645
Hoggaforfan:
Drey1993 skrev:


Hade man fått döda djur i paketet hade Kent skickat nya igen. 
Jag skickar spindlar och det är alltid jag som är ansvarig på att djur ska komma levande fram eftersom det är jag som packar. 

Agående reptilgrottan så är det lite att dom som har haft dåliga affärer har handlat där för längesen. (Kanske 2 år tillbax)? 
Nu levererar dom kvalité . 
Mvh 

Är det korrekt packat så är det oftast en liten risk men den finns ändå där. De flesta hade nog skickat om eller betalat tillbaka köpesumman, beror lite på vad det är. 
Är en spindel packad i en tom godislåda eller vanligt kuvert så hade det definitivt varit säljarens ansvar men både köpare och säljare tar en chansning med att skicka bara det packeteras rätt. Djur har dött förr av stress.Egentligen är det Posten som tar över ansvaret när någon skickar men då det är emot derans regler så blir det lite speciellt.  Vill någon vara 100% säker så får man köra hem till säljaren och hämta, då är det garanti i alla fall på att den lever vid hämtning.

Skickar du zophobas och posten ställer paketet i solen eller där det är lite varmt så är det kört.
Det jag ville säga var mest att det finns omständigheter som man som kund även behöver tänka på och acceptera om det inte finns något alternativ. Hade jag beställt under vintern och inte köpt någon värmekälla som kan åka med så får jag skylla mig själv att alla är döda, säljaren kan inte ansvara för det men han kan ha god kundservice att han ringer upp eller mailar om att jag faktiskt skulle behöva slösa den där 20:- annars dör djuren. 

Är lite snurrig just nu men jag hoppas det är begripligt :-)

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:
Mantis skrev:
Jag har tyvärr också handlat på reptilgrottan. När jag efter flera veckor till slut fick de syrsor och kackerlackor som jag beställt fick jag en påse stendöda syrsor. OBS de hade alltså inte legat på posten utab var skickade sent från Reptilgrottan. Fick varken nya syrsor eller några pengar tillbaka trots att jag milde den där kent. Han konstaterade bara att jag påtalat problemet och att det var mitt problem, inte hans. Handla inte där! 



Kent är en IDIOT! Svarar inte vid bekymmer, levererar långt ifrån mångden hemsidan anvisar. Ger du klagomål, så förnekar han det och det är mitt bekymmer enligt honom. Han verkar ha en bristande mänsklig funktion
2019 Ordrar

Tog till ARN 
Då han struntar i att återbetala och raderar ny beställning. Pga klagomål

Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:

bufobox skrev:



Kent är en IDIOT! Svarar inte vid bekymmer, levererar långt ifrån mångden hemsidan anvisar. Ger du klagomål, så förnekar han det och det är mitt bekymmer enligt honom. Han verkar ha en bristande mänsklig funktion
2019 Ordrar

Tog till ARN 
Då han struntar i att återbetala och raderar ny beställning. Pga klagomål

Och vilket svar fick du från ARN....ingen fel från min sida.....man kan inte klaga 11 dage efter man har hämtat ut paket samt matat sina djur med dom syrsor...du är den största bullshit pratar här.

Jag har flera gånge sänt nytt paket till dig for att du påstår det är fel på saker...du har satt i system att klaga for att slippa att betala....skönt att jag fick rätt i ARN :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild