Skötselråd - Vad saknas?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Vi har ett gäng skötselråd på sidan just nu, (135st i skrivande stund).
Många av de "vanliga" arterna finns med, men är det något skötselråd ni tycker saknas?

Som ni kanske redan vet så skrivs skötselråden av våra medlemmar, så hjälp gärna till genom att skriva ett skötselråd. Information om hur man går tillväga går att hitta här:
www.terrariedjur.se/caresheet/howto



118
50
Berd:
Har för mig om att det fanns ett skötselråd om mossgrodor här. Vad hände med det? Det är ju coola djur ;)

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Skulle fortfarande vara bra om det finns en lista över skötselråd som är inskickade och är under granskning. 
Så ingen gör dubbeljobb I "onödan" , då de ofta ligger under granskning i över en månad i alla fall, ibland mer. 

64
10
Erik17:
 Mer varaner.

15
1
Felux:
Jag skulle gärna vilja se ett skötselråd för apotekarskink och lite mer sköldpaddor (kanske någon Trionychidae art)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Felux skrev:
Jag skulle gärna vilja se ett skötselråd för apotekarskink och lite mer sköldpaddor (kanske någon Trionychidae art)


Vi har fått in ett skötselråd om arten Geoemyda spengleri som är under granskning just nu, samt ett till skötselråd om en annan sköldpaddsart som är på gång. Dock ej någon inom Trionychidae-familjen, tyvärr.

 

Ni får gärna tipsa kunniga folk att skriva skötselråd, eller skriva ett själva. Det är trots allt så att skötselråden här på sidan är skrivna av medlemmar som sagt.

 


5088
3861
Tropfrog:
Jag tycker att titeln är lite fel. Denna tråden borde heta "artbeskrivningarna...vad kan du bidra med".

Mvh
Magnus 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Tropfrog skrev:
Jag tycker att titeln är lite fel. Denna tråden borde heta "artbeskrivningarna...vad kan du bidra med".

Mvh
Magnus 


Fast en artbeskrivning och ett skötselråd är ju inte samma sak, eller missuppfattar jag dig?

5088
3861
Tropfrog:
anders skrev:


Fast en artbeskrivning och ett skötselråd är ju inte samma sak, eller missuppfattar jag dig?


Nej jag skrev fel. För de som jag som  kommer ifrån akvareievärlden heter det alltid artbeskrivning och här alltid skötselråd trots att de oftast bägge innehåll båda komponenterna.

Jag skall skärpa mig.

Mvh
Magnus 

163
103
Melsson:
Skulle gärna se fler skötselråd för giftormar. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild