Daggeckos påverkade av hösten?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

256
35
huckerby:
hej
mina två phelsuma standingii har senaste tre veckorna ätit mindre. De äter varje gång de får mat men kanske en tredjedel av det normala. 
Kan det vara att de är påverkade av hösten?

förra vintern märkte jag inget direkt men då får de fortfarande ungdjur & inte vuxna.

jag har inte ändrat belysningstiden ngt. Men det kanske jag borde göra?

256
35
huckerby:
sorry....bump

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Det enkla svaret är väl ja. Har inte märkt det på mina men jag snål matar lite också så att det ska tappa lite hull.
Men har läst i någon bok att i naturen så minskar det en del med insekter på vintern så är nog naturligt att dom äter något mindre. 
Och ljustimmarna bör du sänka en gradvis också 

256
35
huckerby:
tenebrosa skrev:
Det enkla svaret är väl ja. Har inte märkt det på mina men jag snål matar lite också så att det ska tappa lite hull.
Men har läst i någon bok att i naturen så minskar det en del med insekter på vintern så är nog naturligt att dom äter något mindre. 
Och ljustimmarna bör du sänka en gradvis också 


tenebrosa skrev:
Det enkla svaret är väl ja. Har inte märkt det på mina men jag snål matar lite också så att det ska tappa lite hull.
Men har läst i någon bok att i naturen så minskar det en del med insekter på vintern så är nog naturligt att dom äter något mindre. 
Och ljustimmarna bör du sänka en gradvis också 


Tack för svar. Ja det äter ju iaf så är inte så orolig men skönt ändå att få det ngt bekräftat. Jag har 12 timmar nu satt. Ska i februari dra upp till 14 tim igen. Det är rätt lagom va?

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
huckerby skrev:




Tack för svar. Ja det äter ju iaf så är inte så orolig men skönt ändå att få det ngt bekräftat. Jag har 12 timmar nu satt. Ska i februari dra upp till 14 tim igen. Det är rätt lagom va?


Jag har brukat gå ned till typ 10 timmar. Men är inte alltid jag gjort det heller
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild