Bättre försäkring för reptiler

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

456
200
isdrake:

Nu har Agria äntligen infört att man kan välja ett högre ersättningsbelopp. Nu kan man försäkra ända upp till 20 000 kr istället för 10 000 kr som det varit tidigare. 

 

www.agria.se/smadjur/artikel/nu-blir-agrias-smadjurs--och-fagelforsakring-annu-battre 


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:

Trevligt :) Kan det säkert vara värt om man har lite dyrare reptiler.


456
200
isdrake:

Kan nog vara värt även för billigare djur. Inte så kul att så där hos veterinären och inte ha råd ovavsett prislapp på djuret i fråga. 10 000 kr kan man rätt snabbt komma upp i när det väl händer något. :/


733
294
markusbabs:

Vad kostar ett vanligt veterinär besök med tex en ödla eller orm?  Om någon vet? 


Medlem i SHF
273
341
Jubari:

För mig kostade det runt 4 - 600:- sist jag var inne för en vanlig undersökning, minns ej riktigt men någonstans där låg det iallafall. 


456
200
isdrake:

575 kr kostar det där jag går, men sen är det billigare för återbesök. 


268
19
Iguania:

En vanlig undersökning går väl på 500 kr. Blir det röntgen eller blodprov blir det ännu dyrare...


733
294
markusbabs:

Jaha, Trodde det skulle bli tusenlappar vid ett vanligt besök.  Jag ska absolut försäkra mina djur nån gång framöver.


Medlem i DHF
1081
771
Westman:

blir ju billigt  när man har några st

med försäkring


1660
775
fluffis:

Jag hittade en faktura... 545 kr för undersökning och i det fallet blev det provtagning och parasitkoll och medicin, blev sammanlagt 1400 kr. Vid ett annat tillfälle fick jag en orm röntgad och det blev 1900 kr inklusive en övernattning. Inte så farligt tycker jag.

Jag kan tänka mig att det blir större summor vid operation eller kanske äggnöd. Någon som har erfarenhet av det?

Räknas reptiler som smådjur hos Agria? Låter lustigt :) I vissa fall är det rätt men tänk er tex en stor nätpyton liksom. Hehe :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild