Angående hjälp med djur skötsel i ett par månadet i höst.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
2
0
leopoldi:

Tja!

Jag tänkte kolla om någon i Uppsala regionen har lust/ kan tänka sig att ta hand om tre stycken hjälmbasilisker och en boa constrictor under tidsperioden 31 augusti - 28 oktober.

Far iväg på en forskningsresa till Peru under denna tid och skulle helst vilja slippa sälja djuren bara för de.

Som fattig student så har jag inga direkta pengar att kunna erbjuda (förutom underhållskostnader), dock så kommer en eller flera fina souvenirer från Peru kunna utdelas.

mvh

/ en biolog i nöd


1662
779
fluffis:

Låter som en spännande resa!

Klart du inte ska sälja dina djur bara för det! Det är nog inte så vanligt inom reptilhobbyn men inom många andra sporter och djur förekommer fodervärdar ofta. Jag hade tex min häst utlånad till en fodervärd under en period. Jag har också haft några ormar hos en fodervärd under tiden jag bodde utomlands. Poängen är att fodervärden ska kunna ha djuret som "sitt eget" och därmed själv stå för omkostnader samtidigt som det inte kostar fodervärden något i inköp eftersom den inte äger djuret. Därför tycker jag inte att du ska fundera på att det behövs ges pengar. Däremot kan det vara bra att skriva ett litet kontrakt om vad som gäller, vem som äger vad i form av terrarier och tillbehör och vem som ska stå för kostnaden om det skulle hända något så att man tex behöver åka iväg till veterinären.

Själv bor jag en bit bort, annars hade jag ställt upp. 


67
3
donnie87:

Hej!

Jag vet att TerraZoologiska i Stockholm, vid Globen, kan ta hand om djur under en period. Har dock ingen direkt erfarrenhet av dem. Har kikat in i butiken ett par tillfällen, men inte mer än så. De verkar vara trevliga. Kolla deras hemsida: 

terrzoo.se/

och klicka vidare under "Om oss".

Det är inte helt gratis, men vad jag förstår det som så bekostar de foder och sånt också. Värt att kolla upp i alla fall :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild