Resa Thailand

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
273
341
Jubari:

Tjena, tänkte eventuellt resa till Thailand i sommar. Har en bekant som kommer från chiang mai, så jag kan bo där. Någon som varit där eller i närheten och kan dela lite erfarenheter? Är ju djungel = djur vilket i sig är väldigt lockande. Dock så är det lite tråkigt att det ligger långt bort från vattnet, men det kanske vägs upp av djurlivet eller något annat?

Vore grymt nice om någon kan berätta lite :)

Edit: Har aldrig varit någonstans i resväg förutom Hamm ! ;)


273
148
Flosker:

Hej

Låter sten kul, men har ingen erfarenhet av detta område. Men tror du kan hitta en hel del geckos. Ett tips är en pannlampa den starkaste du kan hitta mellan 800-1200 lumen är bra. Kostar en del men har sett på XLsport för ca 1200 kr. Alla nattlevande djurs ögon reflekteras så att du ser dem på långt håll. Då lampan riktas från din panna reflekteras ögonen tillbaks på ett sätt som inte en vanlig ficklampa gör om du inte håller den fraför ansiktet. En spindel stor somen enkrona ser du på 20 meters hållom ögonen är riktade mot dig.

Om du är insekt intreseradkan du även kopa en kvicksilver lampa på plats och hänga på balkongen för att locka bönsyrsor skalbaggar och andra roliga kryp. ta en titt påmina bilder när jag satt upp lampa i Malyasia.

Mvh Micke


Medlem i SHF
273
341
Jubari:

absolut ska kolla in bilderna, tack för tipset om lampan Micke :) 

 


Medlem i SHF
273
341
Jubari:

Okej, nu är resan bokad och det kommer bli Phuket i 2 veckor eventuellt en resa upp till Chiang mai. Någon som kan berätta lite om vad de finns för herptiler därnere? Vad är vanligt att se, ovanligt etc. Vart ska man leta. Nu tänker jag främst i Phuket då :)

Gärna tips på vad man bör tänka på överhuvudtaget inför resan också, första gången jag är i Thailand (Utomlands överhuvudtaget om man bortser från hamm) 

Tyvärr kommer vi åka i slutet av Juli och som jag har förstått är det regnperiod och som varmast då? Vilket folk avrådit från att åka under den perioden pågrund av vädret! Men, nu är det som de är.

Alla tips är välkomna!


273
148
Flosker:

Åk norrut mot Kao lak finare där än Puket sedan tll natonalparken Khlong Phanom National Park, Finns en del att titta på där. Ta en tur på dammen i närheten och övernatta på flottar är riktigt fint.

www.google.com/search?hl=sv&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=li&q=Khlong+Phanom+National+Park+Khlong+Sok+Surat+Thani+Thailand&biw=1280&bih=650&sei=plh4UejDO4eirgGf74GYDQ


Medlem i SHF
273
341
Jubari:

ok tack, absolut värt att kolla upp :)


164
35
anders890:

Hej, jag skulle gärna vilja har lite mer tips på sevärda upplevelser/nationalparker, reptiler m.m i Thailand, då jag åker till Phuket nästa vecka, /tacksam för alla tips!


29
0
jstrom:

hur hade TS det på sin resa?


94
57
Wolhardt:

Bra men inte modern sida om ormar i thailand.

www.siam-info.com/english/snakes_boiga.html

Intresrad av fiske ? Jungle Fishing in Cheow Lan Lake.Lure Fishing and Fly Fishing.Khao Sok.


164
35
anders890:

Tack för tipset Ska absolut kolla in fisket där nere :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild