Lacerta agilis lokal

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

31
11
Blomman:
Jag bor i Staffanstorp och det finns eller fanns en lokal med Lacerta agilis på orten och sista gången jag såg en ödla var i somras när några kråkor kalasade på en. Om det finns några kvar så är dom starkt hotade eftersom det håller på att växa igen och att det byggs mycket i närheten. Är det någon som vet var man skall vända sig för att skydda lokalen om det inte redan är försent,  kommunen  eller länsstyrelsen Kanske?

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
Prata med Länsstyrelsen.

1228
464
leedragon:

Blomman skrev:
Jag bor i Staffanstorp och det finns eller fanns en lokal med Lacerta Agilis på orten och sista gången jag såg en ödla var i somras när några kråkor kalasade på en. Om det finns några kvar så är dom starkt hotade eftersom det håller på att växa igen och att det byggs mycket i närheten. Är det någon som vet var man skall vända sig för att skydda lokalen om det inte redan är försent,  kommunen  eller länsstyrelsen Kanske?


 

Hoppas du hittar svar på detta. Det låter viktigt, böja med att ringa kommunen och sen var du kan ta vägen därifrån


31
11
Blomman:
Ok Tack, ringer och hör med kommunen imorgon.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild