Gåva 70x30x30 terrarie

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

69
16
Havoc:

Hej!

En polare kom förbi häromdagen med ett 70x30x30 terrarie som han haft på vinden i flera år. Rent och snyggt - inga skavanker! Men vad jag ska ha i terrariet är en annan femma. Jag är mest inne på ormar och ödlor, men höjden är ju inte mycket att hurra för gällande detta terrarie.

Några tips på reptil som skulle passa in? Eller om man kanske skulle använda det som juvenilsboning..

Vad tror ni?


mvh

Christo

 


218
47
asus:

en gullig skäggagam haha :D

terrariumet hade ju räckt ett tag om du typ köpt en majsorm juvenil :)


Medlem i SHF
273
341
Jubari:

Varför inte en grupp N. Milii? :) härliga ödlor!


366
155
Linus:

I ett sådant bör du kunna ha en hane av exempelvis indisk eller kenyansk sandboa hela livet! (Gongylophis conicus eller Gongylophis colubrinus).


Fantastiska ormar (har förvisso själv bara erfarenhet av de kenyanska, men ändå) som håller sig ordentligt små hela livet :)


69
16
Havoc:

Skäggagamer är riktigt härliga :) Men jag kollade på faktabladet här på hemsidan och där står det större mått för terrarium eller är jag helt ute och cyklar?

Kenyanska sandboor är mycket intressanta de med! 

Har inga problem att byta till större terrarie längre fram, men vill iallafall ha användning för detta i första hand =)


69
16
Havoc:

N. Milii var ju riktigt fräcka! Någon form av Gecko förstås? Vad är det som gäller för dem?


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:

Skäggagam kräver mycket mer utrymme än så. Hade satsat på ett djur där ytan är tillräckligt stor även när den är fullvuxen. N. Milii kan väl vara ett bra alternativ, vipergeckos eller s. Stenodactylus-geckos med. 


69
16
Havoc:

@Anders

Jo, jag tyckte det verkade litet för en skäggis.
Ska kolla vidare på ett par Geckos :)

Tack för tips!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild