Mat åt foderdjuren

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

4
0
Blödmann:

Hej =)

Undrar om någon har bra tipps på vad man kan ge syrsor/kackerlackor o dylika som foder.

Idag ger vi våra havregryn och morot. Har läst att sallad inte är bra :/

Men finns de mer man kan ge dem som basföda? Våra syrsor har ju funkat jätte bra på det men är inte så hemma vad gäller kackerlackorna.

Och hur fan matar man vaxmott? Om jag förstått saken rätt äter de ju honung men hur ger man dom det? bara droppa ner till dom eller?

Tack på förhand till er som svarar =)

Glad påsk alliohpa

 


488
202
David:

Man bör ju se till att foderdjuren får i sig riktigt näringsrikt foder så de själva blir näringsrika. Havregryn och morot är bra men jag brukar även ha något mer proteinrikt foder, t ex hundmat, kattmat eller höns/kycklingfoder. Jag har själv höns så det blir oftast hönsfoder jag använder.

Sen kan man använda vetekli, krusakli, vällingpulver mm

Man kan nog använda det mesta av frukt och grönt, bara det är kravmärkt.

Vaxmott vet jag inte:)

/David

 


52
1
unknown_928929:

här finns allt du behöver veta och lite till om vaxmott hem.bredband.net/lavadusch/index.html


151
77
Firemon:

Hund och kattmat ska du undvika om du ska mata dina ödlor med kackisarna.

Kackerlackorna ska ha mycket protein och syrsorna ska ha ca 15-20% protein ungefär.


488
202
David:

Varför undvika hund och kattmat till kackerlackor?


197
14
SibiriskTiger:

Varför är sallad inte bra?


151
77
Firemon:

David. det e ju så att det man stoppar in får man ut. det är ofta för mycket animaliska proteiner i den typen av mat. 


85
13
Gnasher:

Repashy Superfoods har tagit fram helfoder för insekterna som ger en bra boost med mineraler/vitaminer Herperschoise säljer detta. kolla deras hemsida under insektsfoder, tror att detta även kan anvädas för de som har insekter i hobbyn också.


150
90
HameFall:

Jag har beställt "Bug Burger" och ska se om det funkar bra till mina Syrsor :)

www.herperschoise.se/product.html/bug-burger-150-gr-burk?category_id=74


733
295
markusbabs:

Kolla in  CricketExpress.se     ,    Där står det massor om vad och vad man inte ska använda. 

Videon på förstasidan är rolig.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild