Gör mitt första pilgifts terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

13
2
davidk1979:
Jag håller på och köper på mig allt det nödvändiga för ett pilgifts terrarium och har nästan köpt klart allt. Jag läste att i de vilda gillar dom att leva bland löv som är i nedbrytningsstadiet så jag undrar om det vore en bra idé att köpa en påse Catappa löv och lägga ut i terrariet?

Jag kommer antagligen ha mer frågor eftersom jag är en komplett nybörjare vad kommer till terrariedjur så jag lär återvända till denna tråden med mer frågor framöver :)

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
davidk1979: skrev:
Jag håller på och köper på mig allt det nödvändiga för ett pilgifts terrarium och har nästan köpt klart allt. Jag läste att i de vilda gillar dom att leva bland löv som är i nedbrytningsstadiet så jag undrar om det vore en bra idé att köpa en påse Catappa löv och lägga ut i terrariet?

Jag kommer antagligen ha mer frågor eftersom jag är en komplett nybörjare vad kommer till terrariedjur så jag lär återvända till denna tråden med mer frågor framöver :)


Låter spännande ;-)

Angående löv, så går det alldeles utmärkt att ta det från naturen bara du är noga med att ta bort alla larver och insekter. Kanske inte så lätt att hitta fallna löv nu vid den här årstiden. Men till hösten är det perfekt. Gärna eklöv, det gillar grodorna.

18
27
BengtO:
Du kan få många tips på pilgift.se

2966
1645
Hoggaforfan:
pelleg: skrev:


Låter spännande ;-)

Angående löv, så går det alldeles utmärkt att ta det från naturen bara du är noga med att ta bort alla larver och insekter. Kanske inte så lätt att hitta fallna löv nu vid den här årstiden. Men till hösten är det perfekt. Gärna eklöv, det gillar grodorna.

Varför plocka bort maten?

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
Hoggaforfan: skrev:

Varför plocka bort maten?


Jag vill ha koll på vad som finns i burken.

13
2
davidk1979:
Tack för alla svar hitills, det är högst uppskattat! :)
Jag har ännu en fråga. Jag är hemma ganska mycket så jag har ingen nytta av en regnmaskin så jag håller mig till att spreja in vatten i terrariet. Mitt terrarium är väldigt litet, jag köpte Exo Terra Mini varianten (vilket jag ångrar nu) men gjort är gjort. Jag hade velat ha storleken större. Jag undrar hur många gånger per dag ska jag simulera regn? Jag funderar två gånger per dag, en gång på morgonen runt 05:30 innan jag åker till jobbet och en gång när jag kommer hem runt 16:00.

Jag ska kolla in pilgift.se också. Det är alltid bra att höra råd från flera håll :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild