Gör mitt första pilgifts terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

13
2
davidk1979:
Jag håller på och köper på mig allt det nödvändiga för ett pilgifts terrarium och har nästan köpt klart allt. Jag läste att i de vilda gillar dom att leva bland löv som är i nedbrytningsstadiet så jag undrar om det vore en bra idé att köpa en påse Catappa löv och lägga ut i terrariet?

Jag kommer antagligen ha mer frågor eftersom jag är en komplett nybörjare vad kommer till terrariedjur så jag lär återvända till denna tråden med mer frågor framöver :)

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
davidk1979: skrev:
Jag håller på och köper på mig allt det nödvändiga för ett pilgifts terrarium och har nästan köpt klart allt. Jag läste att i de vilda gillar dom att leva bland löv som är i nedbrytningsstadiet så jag undrar om det vore en bra idé att köpa en påse Catappa löv och lägga ut i terrariet?

Jag kommer antagligen ha mer frågor eftersom jag är en komplett nybörjare vad kommer till terrariedjur så jag lär återvända till denna tråden med mer frågor framöver :)


Låter spännande ;-)

Angående löv, så går det alldeles utmärkt att ta det från naturen bara du är noga med att ta bort alla larver och insekter. Kanske inte så lätt att hitta fallna löv nu vid den här årstiden. Men till hösten är det perfekt. Gärna eklöv, det gillar grodorna.

18
27
BengtO:
Du kan få många tips på pilgift.se

2966
1645
Hoggaforfan:
pelleg: skrev:


Låter spännande ;-)

Angående löv, så går det alldeles utmärkt att ta det från naturen bara du är noga med att ta bort alla larver och insekter. Kanske inte så lätt att hitta fallna löv nu vid den här årstiden. Men till hösten är det perfekt. Gärna eklöv, det gillar grodorna.

Varför plocka bort maten?

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
Hoggaforfan: skrev:

Varför plocka bort maten?


Jag vill ha koll på vad som finns i burken.

13
2
davidk1979:
Tack för alla svar hitills, det är högst uppskattat! :)