Nybörjarskorpion

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

248
40
Yoshi123:
Vet ni nånstans där man kan få tag på skorpioner och det finns flera att välja på.

388
460
australis66:
Yoshi123: skrev:
Vet ni nånstans där man kan få tag på skorpioner och det finns flera att välja på.


Då du bor i närheten av Uppsala så hade jag åkt till Herpers choise om jag var dig :) 

Men då du är under 18 får du nog ha med en förälder då det trots allt är giftiga djur. 

248
40
Yoshi123:
Python88: skrev:


Då du bor i närheten av Uppsala så hade jag åkt till Herpers choise om jag var dig :) 

Men då du är under 18 får du nog ha med en förälder då det trots allt är giftiga djur. 


Jag har redan varit där och jag tror att man måste vara 18 år för att få köpa deras mest giftiga skorpioner

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
Yoshi123: skrev:


Jag har redan varit där och jag tror att man måste vara 18 år för att få köpa deras mest giftiga skorpioner


Ja, du ska ju inte starta med en mycket giftig art hoppas jag!? 

388
460
australis66:
Yoshi123: skrev:


Jag har redan varit där och jag tror att man måste vara 18 år för att få köpa deras mest giftiga skorpioner


Jag tycker man måste vara 18 oavsett vilken skorpion man vill köpa. Men om föräldrarna är med är det en annan sak, för då är det föräldrarnas ansvar. 

Pandinus eller Heterometrus släktet hade jag startat med om jag var dig. Eller en Hadrurus arizonensis.

Jag började själv med två stycken Pandinus imperator från början.

248
40
Yoshi123:
OK jag förstår vad du tycker och jag tänkte nog börja med H petersii eller H spinifer.

196
268
NickeJ89:
Fast att man måste vara 18 för att få köpa en skorpion är kanske lite överdrift. Många skorpioner är ju inte det minsta farlig för oss människor.

Jag slår ett slag för Hadogenes. Bland dom minst giftiga skorpionerna som finns i hobbyn och bland dom största/längsta också. Lycka till!

388
460
australis66:
NickeJ89: skrev:
Fast att man måste vara 18 för att få köpa en skorpion är kanske lite överdrift. Många skorpioner är ju inte det minsta farlig för oss människor.

Jag slår ett slag för Hadogenes. Bland dom minst giftiga skorpionerna som finns i hobbyn och bland dom största/längsta också. Lycka till!


Även om giftet kan vara helt ofarligt för oss människor så kan man få en allergisk reaktion vilken i sin tur kan vara livshotande.

Men skorpion, ödla, katt eller kanin så tycker jag inte man säljer djur till någon under 18 år utan föräldrarnas godkännande. 

17
20
MackZ:

Skaffade nyligen en vuxen  H spinifer och det ångrar jag inte!

Rör på sig ganska mycket, fäktar hellre än flyr vilket såklart är kul :) 

Möblerar om rejält i terrariet, flyttar omkring på barkbitar 6-7ggr större än den själv, tog ett par veckor innan den ville äta, antagligen för att den ville lära känna sin omgivning. 

Så ä'r det med de flesta verkar det som, måste acklimatisera sig innan de börjar käka.


248
40
Yoshi123:
Men vad är rekommenderat på Heterometrus skorpioner. Räcker ett terrarium som är 30x30x30
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild