Adulta spindlar på mässor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

43
15
Reest:
Har bara varit på Expo Väst hittils och där hittade jag inga Adulta spindlar.
Brukar det vara så på andra mässor också? Kan tänka mig att det beror på storlek, aggresivitet och det högre priset eller så.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Reest skrev:
Har bara varit på Expo Väst hittils och där hittade jag inga Adulta spindlar.
Brukar det vara så på andra mässor också? Kan tänka mig att det beror på storlek, aggresivitet och det högre priset eller så.

Jag såg adulta när jag var där. Ganska många faktiskt. Dock så var det ju inte direkt de gigantiska arterna arterna som Theraphosa blondi, L.parahybana, A.gerniculata m.m. utan mer lite mindre och mellansora arter (grammostola, Cyriocosmus som exempel)

81
104
PanicAttack96:
Inte alltid jättehögt pris på adulta spindlar. Beror helt på art. Stora Theraphosa vet jag är dyrt. Fick en juvenil hona för 1400:- för tre år sedan. Då var hon runt 13cm.

81
104
PanicAttack96:
Annars brukar spindlar som är adulta ligga på rätt ok priser.

1275
1724
Falk:

Nej det har inget med spindlarnas aggresivitet att göra. Vissa mässor har mycket man vill ha och andra mässor är skit =)

Men det brukar finnas adulta, oftast


43
15
Reest:
EmanuelKarl skrev:

Jag såg adulta när jag var där. Ganska många faktiskt.

Jag måste kollat på helt fel ställen isåfall :p

Får vara mer uppmärksam på nästa mässa 

85
144
Avic:
Jag hade adulta spindlar till salu på Expo-väst.. 

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
Reest skrev:
Har bara varit på Expo Väst hittils och där hittade jag inga Adulta spindlar.
Brukar det vara så på andra mässor också? Kan tänka mig att det beror på storlek, aggresivitet och det högre priset eller så.


Jag hade ett helt gäng adulta av olika arter... Vet även fler som hade! Så du missade nog bara :)

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
AlexGustavsson skrev:


Jag hade ett helt gäng adulta av olika arter... Vet även fler som hade! Så du missade nog bara :)

Var dina jag menade med de små Cyriocosmus, men du hade ju flera också.

43
15
Reest:
AlexGustavsson skrev:


Jag hade ett helt gäng adulta av olika arter... Vet även fler som hade! Så du missade nog bara :)

Avic skrev:
Jag hade adulta spindlar till salu på Expo-väst.. 


Fattar inte hur jag lyckats missa så mycket, tyckte jag var hos alla med spindlar på bordet och såg bara slings-subadulta. 
Troligtvis mitt öga som är otränat, får spetsa blicken till hösten.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild