Inredning som möglar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

67
3
donnie87:

Jag plockade in nåra kvistar utifrån som jag har tvinnat ihop som jag placerat i terrariet till min trädgroda. Ena änen av detta ihoptvinnade arrangemang har jag grävt ner i mossan för att det ska se ut som att det "växer upp ur marken", men nu ser jag att mögel har börjat dyka upp nere vid denna delen (jag vet att fukten i mossan spelar en stor roll i detta), men kan man på något sätt se till att kvistarna inte möglar eller är det bara att kasta ut dom direkt?


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Citerar dusk: "Sometimes a whitish layer form. This is mould fungus, the same type as pencillin, and is completely harmless for both plants and animals. It oftens disapperas after a few weeks when the moss takes over".

Personligen hade jag nog ändå tagit ut kvistarna. De innehåller förmodligen en del vätska och hurvida möglet kommer sluta beror väl på ifall det svälter pga att andra växter tar åt sig all näring.


67
3
donnie87:

Okej, då kanske det inte är så jättefarligt då... Jag har klippt bort de delarna av kvistarna som det var mögel på och arrangerat om lite i terrariet så att de inte står nergrävde i mossan, men vi får se hur det går nu. Kommer det mer mögel så gör jag nog som du säger - kastar ut kvistarna.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild