Inredning - Trädgrodor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

52
2
Pakwa:

Kan fixa det imorgon, men du får påminna mig :)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Javisst, det kan jag göra! :)

För övrigt så köpte jag även en artificiell rot som jag tänkte ha i vattendel. Kan lägga upp en bild på hur det ser ut sedan. 

Köpte även ett duschsystem (Exoterra monsoon RS400) så visar väl även detta då jag kopplat in det.


52
2
Pakwa:

Det får du ta och visa sen, Anders :)

Jag hängde faktiskt dit en kruka också idag, i ventilationen i taket. Men ja, du får se sen :)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Var ett tag sen jag uppdaterade denna tråden. Det som hänt sedan senaste uppdateringen är att jag satt in en artificiell rot i vattendelen i terrariumet.

Som det går att se på bilden, tycker bananflugorna att vattendelen är ett perfekt ställe att begå självmord i.

Jag har även satt en repti flo vattenpump för att få lite cirkulation på vattnet. Tycker dock inte den pumpar så bra som jag hade velat, men det kanske beror på att jag har en rätt så tjock slang till.

Förutom vattendelen, så har jag även införskaffat ett duschsystem. (Exoterra Monsoon RS400). Den har krånglat litegrann med att inte gå igång direkt, utan att stå och bubbla några sekunder, men förhoppningsvis löser det sig.

Det ingick två dysor, men har bägge i samma terrarium. 

Delen som håller vattnet gick att sätta in i terrariebänken, så man slipper se den. Jag köpte även med en fjärrkontroll till att stänga av/köra igång den. Den verkar dock köra på IR, så funkar ju inte så bra när dörren till terrariebänken är stängd. Vet inte riktigt hur exoterra har tänkt där.


52
2
Pakwa:

Ser bra ut, Anders! Mjölkgrodans ser ut att ha växt lite :)

Tyvärr hamnar fodret lätt i vattnet och drunknar. Händer med syrsorna också. Det är sådant man får ta, tyvärr.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Jajjemän. Och det är minstingen utav dem!

Ja, man hade ju hoppats på att insekterna hade varit lite smartare. Känns ju lite sådär att mer än hälften går åt till att drunkna i vattnet :)


52
2
Pakwa:

Ja, det har du rätt i.. Fast sen när grodorna äter större foder drunknar de inte lika många :)


90
5
azbt:

det blir bra det där.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Ja, de har redan gått över till mindre syrsor. Så de banankulturerna som börjar komma igång nu blir väl nästan lite meningslösa :)

Kan ta med mig en burk till dig Pakwa. Sen har jag en över ifall någon i Växjö-trakten vill ha ett gäng.


52
2
Pakwa:

Det får du gärna göra, Anders :) Jag har ju tre grodor som äter bananflugor :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild