exo terra hygrometer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

266
18
Jazen:

Funderar starkt på om den här manicken funkar!

 

Har en såndär exo terra kombo thermo/hygrometer. Enligt den så är det 15% luftfuktighet i burken, enligt min andra termo/hygrometer av annat märke så är det 77% .

Har dom i min crested gecko tank där det skall vara minst 50% fuktighet. Blir lite orolig.


733
295
markusbabs:

Om jag vore du så skulle jag bränna upp skiten. Ingenting att lita på. Haft samma problem ;)

Jag skulle nog lita mer på den av annat märke :)

 


266
18
Jazen:

ja jag fattar inte, har haft en sån i andra burkar ALLTID visar dom skitlågt.

 

Jag mistar upp till 90%

 

Efter 3h så står exo terran på 15% och min andra håller runt 65-70% vilket låter mer troligt

blääää :P


733
295
markusbabs:

Örru, Det är nog troligt att 99% av alla som ägt denna skit hygrometer har haft en som visat fel :)  Själv köper jag aldrig termo och hygro metrar på djuraffär längre då mycket av det är utav skitkvalite´.

Åk till Clas Ohlsson eller liknande :) Dom har billiga.


266
18
Jazen:

Ja den som visar "rätt" är en variant från claes ohlson.

 

Shär ser det ut, mistade för 1h sen

 

i45.tinypic.com/okv34i.jpg

 

oi49.tinypic.com/swwo40.jpg


35
0
otrander:

jag har exakt samma som dig och har hört mycket dåligt om den men jag tror det har mycket med vart man sätter den att göra. För min visar ganska så rätt skulle jag tro. sprayar jag på den går den upp till 99 % annars om det är fuktigt/blött överallt så visar den mellan 75-95 % och om jag inte sprayat lr om takfläkten är igång då sjunker den ganska ordentligt.


266
18
Jazen:

har en 30x30x45 burk till min juvenil, så mkt skillnad kan det inte vara i fukt på sån liten yta känns det som. Självklart går den upp till 90% när jag fuktar, men sedan sjunker den lika fort medans den andra visar en mer trolig sjunkning med tiden

 

samt att jag tog ut den vita hygrometern och lät den kontrollera fuktigheten i lägenheten, droppa till 23% vilket min andra hygrometer visar


1
0
mattis:

Otrander, har du något vattenfall eller bassänger i din burk - du verkar ha en stabil och bra miljö hos grodorna ?


266
18
Jazen:

tog ut exo terra hygron i lägenheten, den står på 13% där också, nått är gälet med dom där mätarna iaf


456
200
isdrake:

Vid ett tillfälle hade jag tre stycken av exo terras hygrometrar som jag testade att lägga brevid varandra, alla visade olika resultat. Det skiljde hela 50% mellan två av dem!

Aldrig mer sådant skit säger jag. ^^ Jag är dock också lite skeptisk till billiga digitala. Någon som har bättre koll på om dom är att lita på?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild