Indonesien - Jawa timur och Yogyakarta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

544
424
Gibblo:

Ska resa ner till Indonesien den 20 december och herpa, dyka osv, kommer att landa i huvudstaden Jakarta och sen flyga vidare till staden Surabaya i provinsen Jawa timur, östra java. Min huvudsakliga vistelse kommer att vara i Surabaya.

Sen flyger jag till staden Yogyakarta till ett megatempel 2 dagar och jag kommer även att ta mig till Bali några dagar.


Jag har aldrig varit i Indonesien innan samt så flyger jag ner ensam, så jag mottager gärna alla sorters tips om vilka djur jag kan hitta, var man kan finna dem, info om naturguider man kan komma i kontakt med, intresseplatser osv. All info är av intresse!
Men mest intressant är ju klart vad jag kan hitta runt områdena jag besöker.

Pluggar på själv så mycket jag kan nu men tänkte dra i lite trådar här och se vad man kan få för tips.
Huvudsakligen är jag intresserad av att hitta ormar och spindlar men alla djur är kul såklart.




Kommer att ta med systemkameran och några feta minneskort såklart, sen lägger jag upp bilder här tänkte jag!

Tack på förhand :)


1660
774
fluffis:
Gibblo skrev:
Ska resa ner till Indonesien den 20 december och herpa, dyka osv, kommer att landa i huvudstaden Jakarta och sen flyga vidare till staden Surabaya i provinsen Jawa timur, östra java. Min huvudsakliga vistelse kommer att vara i Surabaya.

Sen flyger jag till staden Yogyakarta till ett megatempel 2 dagar och jag kommer även att ta mig till Bali några dagar.


Jag har aldrig varit i Indonesien innan samt så flyger jag ner ensam, så jag mottager gärna alla sorters tips om vilka djur jag kan hitta, var man kan finna dem, info om naturguider man kan komma i kontakt med, intresseplatser osv. All info är av intresse!
Men mest intressant är ju klart vad jag kan hitta runt områdena jag besöker.

Pluggar på själv så mycket jag kan nu men tänkte dra i lite trådar här och se vad man kan få för tips.
Huvudsakligen är jag intresserad av att hitta ormar och spindlar men alla djur är kul såklart.




Kommer att ta med systemkameran och några feta minneskort såklart, sen lägger jag upp bilder här tänkte jag!

Tack på förhand :)



Wow, låter spännande! :) Har tyvärr inga tips men önskar dig trevlig resa!

544
424
Gibblo:
fluffis skrev:


Wow, låter spännande! :) Har tyvärr inga tips men önskar dig trevlig resa!



Tack fluffis :) Det ska bli kul, men det lär bli aningen drygt med 10 flyg och 4 hotell haha..

11
2
olof1:
Hur mycket kommer hela resan kosta? :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:
Kul! De enda tipsen jag kan ge är väl att ta med pannlampa och extra batterier till kamera. Ledlampa till kameran är rätt schysst för att fota djur på natten med.
Har dessvärre Inga specifika tips angående Indonesien.

544
424
Gibblo:
olof1 skrev:
Hur mycket kommer hela resan kosta? :)



Det blev lite impulsivt så hade man planerat lite mer i förväg hade det säkert blivit billigare men det landar nog runt 20.000 exkluderat levnadskostnader och nöjen.

anders skrev:
Kul! De enda tipsen jag kan ge är väl att ta med pannlampa och extra batterier till kamera. Ledlampa till kameran är rätt schysst för att fota djur på natten med.
Har dessvärre Inga specifika tips angående Indonesien.


Absolut, blir pannlampan och ett gäng batterier som följer med :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild