Giftiga blad till vandrande pinnar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
1
CherryCandy:
Hej, undrar om där är några blad som man ska låta bli att ge till Vandrande pinnar? Eller nästan vad som, som finns ute funkar?

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
CherryCandy skrev:
Hej, undrar om där är några blad som man ska låta bli att ge till Vandrande pinnar? Eller nästan vad som, som finns ute funkar?


Det är nog inget man behöver bekyra sig om. Äter pinnarna bladen så är det inga problem. Många arter äter "giftiga" blad som murgröna och liguster utan problem.

14
1
CherryCandy:

Fredrik89 skrev:


Det är nog inget man behöver bekyra sig om. Äter pinnarna bladen så är det inga problem. Många arter äter "giftiga" blad som murgröna och liguster utan problem.


 

Ah. Va just murgröna jag hade i tanken när jag började fundera på det nämligen, haha.


356
177
krypet:
Jag har testat ganska mycket utan problem. När jag testar något nytt så sätter jag alltid in något jag vet att de äter samtidigt så att de kan välja.

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
CherryCandy skrev:


 

 

Ah. Va just murgröna jag hade i tanken när jag började fundera på det nämligen, haha.


Murgröna är perfekt foder! Funkar till många arter! 

14
1
CherryCandy:

AlexGustavsson skrev:

Murgröna är perfekt foder! Funkar till många arter! 


Ah då vågar jag kanske testa inne hos mina M. extradentata. Har galet mycket murgröna nämligen, haha.


Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Fredrik89 skrev:


Det är nog inget man behöver bekyra sig om. Äter pinnarna bladen så är det inga problem. Många arter äter "giftiga" blad som murgröna och liguster utan problem.

är extatosoma tiaratum en av dom arterna som kan äta murgröna?

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
EmanuelKarl skrev:

är extatosoma tiaratum en av dom arterna som kan äta murgröna?


Jag vet inte om de äter murgröna.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Fredrik89 skrev:


Jag vet inte om de äter murgröna.

ok, någon annan som vet?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild