Ryska kackerlackor skötsel?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

133
30
Avipt:
Köpte mig nyligen ett gäng ryska kackerlackor då ja fick höra av säljaren att dom inte klättrar på väggar som plast å glas plus att de luktar mindre. Stämmer detta? Är det något ja ska tänka på va de gäller skötseln av dessa. Ska tillägga också att jag har dubias.

412
419
Hadara:

Jag har ett lager torv i botten och sen äggkartonger plus korkbark bitar. Riktigt små ungar tycker mycket om att gömma sig i de små hålen som korkbark har.. Jag håller dom torrt. Jag tycker att torven i botten hjälper till att ta bort lite av doften. Men jag tycker inte dom luktar så mycket. 

Jag har en 25w solspot som lyser ner i burken. dom brukar gärna sola under lampan


133
30
Avipt:
Har nämligen fått lite olika bud på om dom klättrar på väggarna eller inte, vissa säger usch fy fan rör inte i dom. Andra säger att de är ett bra alternativ till dubias :P

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
Avipt skrev:
Har nämligen fått lite olika bud på om dom klättrar på väggarna eller inte, vissa säger usch fy fan rör inte i dom. Andra säger att de är ett bra alternativ till dubias :P


Bra foder så länge de inte kommer lös i ditt hem! ;) De förökar sig nämligen ypperligt i vårt klimat! 

412
419
Hadara:

Avipt skrev:
Har nämligen fått lite olika bud på om dom klättrar på väggarna eller inte, vissa säger usch fy fan rör inte i dom. Andra säger att de är ett bra alternativ till dubias :P


Dom klättrar inte på väggar :) Men jag har vaselinkant ändå för säkerhetsskull. men du kan lägga in dom i botten på ett glas och dom kommer aldrig ut. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild