OSeriösa säljare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

741
681
Binks:

Har blivit varnad för en aktiv säljare på denna sida som säljer djur som inte brukar vara i så bra skick.

Tycket även jag att de borde finnas en tråd för där man kan varna förboseriösa säljare/köpare.


59
8
glamwarrior:

Ja det kan vara en bra ide. 


382
36
MariBarita:

Jag såg att det var en som sålde jättesmala klockgrodor på senaste Tropikmässan i Malmö och skrev senare det här... Det tog inte lång tid förrän en person på detta forumet tog kontakt med mig och sa att "hens" grodor inte var magra utan att hanar är smala i sig själv (jag har själv klockgrodor av båda könen och de ser inte svältfödda ut)

Jag snackade med en annan säljare på mässan som sa att "hen" hade fått ta bort de magraste men om detta stämmer jag jag ju inte men det var det jag fått berättat för mig iaf.

Det var många som sålde klockgrodor på denna mässa, intressant att en tog illa vid sig (förmodligen så var det just den säljaren)

 

 

Sen finns det nog många oseriösa "köpare". Jag har hållit på ett terrarium åt en pers som lovade att komma vid 2 tillfällen men som uteblev och som hörde av sig först dagen efter med ursäkten att "hen" inte hade haft tid att komma....jag hade tydligen tid att vänta i onödan vid 2 tillfällen (gruff)


225
4
ia_:

Annars är ju typ Traderas system rätt bra. Att man ger "poäng" och feedback. Då promotar man de bra på ett annat sätt, än att man enbart hänger ut de dåliga på (eventuellt) tvivelaktiga grunder...


32
2
Cobra_84:

I bland kan det vara viktigt att varna andra om oseriösa.

Vet tex en omyndig person som hävdar att h*n både har ålder inne sammt vana/ref att hålla potenta ormar/kryp. Personen i fråga är mycket övertygande/trovärdig och har lurat till sig potenta skorpioner vid åtminstånde ett tillfälle som jag med flera känner till.. 

Detta är mycket beklagande..


32
0
Pytonfidde:

Ja det hade varit bra att få bort dom oseriösa. Jag vet en som köper o säljer djur här, som har kvalster och hälften av djuren matvägrar fast hen säger att dom äter bra till köparen. 


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

men Cobra_84 då är det ju mer säljaren som gjort fel. tycker jag iaf

spelar ingen roll va en person säger. man bör alltid kolla upp med 2-3 referenser.

och helst någon av dom man vet vem det är m m


126
64
Mikachu:

Mja, oseriösa säljare har man ju vart med om.. :/ Köpte tex, som någon nämnde tidigare sjuka djur, varav en var så dålig att den stapplade fram. Säljaren sa att ''det måste jag visst ha missat''.. Men jag har svårt att tro på att man inte märker när djuren är så sjuka, speciellt inte med så krokiga ben som den ena hade!

Oseriösa köpare har jag inte varit med om själv, men har dock lite kontakter som vill köpa väldigt många djur som, enligt mig, inte verkar ha kunskapen för att ha de djuren.. Och som inte verkar vilja läsa på om djuren heller, eller deras minimimått.. :/

Att ha en sån ''Tradera grej'' skulle vara bra.. Då kan man ju ha lite mera koll :)


32
2
Cobra_84:

Tradera prylen skulle ju innebära att dom som inte säljer och köper så frekvent inte får så bra/högt omdömme? Eller tänker jag fel?

En "Svartlista" är nog kanske att föredra? 

 

Men.. De e klart..

Att ha en funktion på sin sida där andra medlemar kan lämna omdömme likt gästbokens uppbyggnad och/eller stjärnor 5/5 är bra 1/5 dålig osv.

I en köp/sälj annons kan ju tex stärnorna vara synlig och man får klicka sig vidare in till omdömmena/kommentarerna?


126
64
Mikachu:

Mja.. Man borde ha En sån 5/5 stjärnor grej och att det står hur många annonser man har läggt ut så att man vet om det är en aktiv säljare eller om det är första gången :)

Låter bra om man kan klicka vidare för att se kommentarer och så!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild