Bebissköldpaddor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

48
2
TurtlePower:
Vet någon vart man kan köpa bebissköldpaddor? Gärna online! Eller om det är i Östergötland!
Jag såg Hemsidan www.turtleshack.com Och dom säljer bebissköldpaddo, men det är i Amerika!

593
551
Redfoot:
Vilken art är du intresserad av? 
/R

125
182
Redfoottortoise:
Vad menar du med "online" ?

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
TurtlePower skrev:
Vet någon vart man kan köpa bebis sköldpaddor? Gärna online! Eller om det är i Östergötland!
Jag såg Hemsidan www.turtleshack.com Och dom säljer bebis sköldpaddor men det är i Amerika!


I Sverige skickar man inte reptiler på samma sätt som i exempelvis USA! Här gäller det istället att ordna transport med privatpersoner från uppfödare/ försäljare eller hämta på mässor runt om i landet! 

593
551
Redfoot:
Jag förutsätter att TurtlePower menar sidor där det går att läsa ifall någon butik eller privat uppfödare har ungar till salu. Men vid närmare eftertanke kan jag ju ha fel.
/R

48
2
TurtlePower:
Redfoot skrev:
Vilken art är du intresserad av? 
/R


Hej, Jag letar efter RES- och YBS-sköldpaddor (Red Eared Slider och Yellow Bellied Slider)

48
2
TurtlePower:
Redfoottortoise skrev:
Vad menar du med "online" ?


Typ Blocket!

48
2
TurtlePower:
Redfoot skrev:
Jag förutsätter att TurtlePower menar sidor där det går att läsa ifall någon butik eller privat uppfödare har ungar till salu. Men vid närmare eftertanke kan jag ju ha fel.
/R


Nej du har inte fel :)

48
2
TurtlePower:
AlexGustavsson skrev:


I Sverige skickar man inte reptiler på samma sätt som i exempelvis USA! Här gäller det istället att ordna transport med privatpersoner från uppfödare/ försäljare eller hämta på mässor runt om i landet! 


Jag Menar typ att köpa dom från Blocket sen hämta upp dom! eller om det är någon hemsida som säljer dom som man kan åka till!

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
TurtlePower skrev:


Jag Menar typ att köpa dom från Blocket sen hämta upp dom! eller om det är någon hemsida som säljer dom som man kan åka till!


Okej! Jag hoppas att du är väl medveten om den nya lag som antagligen kommer att träda i kraft om en månad eller två angående förbjudna arter p.g.a risk för invasiva arter i EU? Den medför att det fr.o.m juni vad det verkar som nu kommer vara förbjudet att sälja, köpa eller överlåta bland annat rödörad och gulbukad vattensködlpadda inom EU! Så jag skulle definitivt tänka om angående val av arter och välja en art som inte finns upptagen på listan! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild