Kungspyton, äggläggningsprocedur mm, hjälp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

94
21
jespercarlssoon:
Mina två kp har, som jag sett, parat sig två gånger och då kommer ju grejen med att kläcka äggen senare. Vilken temp och fuktighet ska llat ligga på i våtkläckare?

417
249
KANDARBA:
Samma temperatur som i en annan kläckare

94
21
jespercarlssoon:
KANDARBA skrev:
Samma tempratur som i en annan kläckare

Så det är lika som för majsormar tex?


375
251
Doxster:
Nu kanske mitt inlägg känns en aning negativt, men hur tänkte du när du aktivt valde att para och ta ägg på djur när du inte vet hur du ska ta hand om äggen i förväg?

Att kunskap och förarbete är nyckeln till framgång är en sanning för mycket här i livet, reptiluppfödning är inget undantag.

Om du ger dig ut på google har du alla svar du kan tänka dig om kungspyton inom fem minuter, men för att svara på din fråga så har jag för mig att dom ska dom ha en värme på cirka 88-89F. Dubbelkolla gärna innan du kör igång.

Förbered kläckaren några veckor innan du förväntar dig äggen, så att den är inkörd och temperaturen är stabil.

Medlem i GHF
99
204
Daniel81:
Doxster skrev:
Nu kanske mitt inlägg känns en aning negativt, men hur tänkte du när du aktivt valde att para och ta ägg på djur när du inte vet hur du ska ta hand om äggen i förväg?

Att kunskap och förarbete är nyckeln till framgång är en sanning för mycket här i livet, reptiluppfödning är inget undantag.


Det är väl just kunskap TS vill ha genom att ställa  frågan på ett forum för reptiler?? Personligen tycker jag att det är bra att folk frågar på forum som ett komplement till att googla... Det är aldrig fel att få information från mer än ett ställe...


375
251
Doxster:
Daniel81 skrev:

Det är väl just kunskap TS vill ha genom att ställa  frågan på ett forum för reptiler?? Personligen tycker jag att det är bra att folk frågar på forum som ett komplement till att googla... Det är aldrig fel att få information från mer än ett ställe...



Jag håller förvisso med dig om att forum är till för att dela med sig av kunskap, men frågor där man kan söka sig fram till svaret inom loppet av 180 sekunder... Då tycker jag nog man kan göra jobbet själv och faktiskt använda den berömda sökmotorn. (Dessutom var det mer en push till att läsa på generellt, om TS hade läst ett av dom tusentals skötselråden som finns om KP hade han redan kunnat detta.)

Medlem i GHF
99
204
Daniel81:
Visst, men en övervägande del av de frågor som ställs på forumen finns garanterat redan stälda i en form eller annan på nätet så med det resonemanget kan man nog storstäda forumen från, om jag tolkar din ståndpunkt rätt, "onödiga frågor"...





94
21
jespercarlssoon:
Doxster skrev:


Jag håller förvisso med dig om att forum är till för att dela med sig av kunskap, men frågor där man kan söka sig fram till svaret inom loppet av 180 sekunder... Då tycker jag nog man kan göra jobbet själv och faktiskt använda den berömda sökmotorn. (Dessutom var det mer en push till att läsa på generellt, om TS hade läst ett av dom tusentals skötselråden som finns om KP hade han redan kunnat detta.)

Jo jag har läst på länge men sen nu när allt börjar hända så har jag glömt bort det,söker mycket på google med men det känns inte som att jag hittar någor bra därför jag frågar det största bitten är att jag är lite osäker hur länge hon går med äggen samt hur fuktigt och hur varmt det ska va men jag sätter dopvärmaren på 32 grader?

375
251
Doxster:
Daniel81 skrev:
Visst, men en övervägande del av de frågor som ställs på forumen finns garanterat redan stälda i en form eller annan på nätet så med det resonemanget kan man nog storstäda forumen från, om jag tolkar dig rätt, onödiga frågor...






Och om jag tolkar dig rätt så behöver man inte läsa skötselråd för det finns ju alltid forum att ställa frågor på. Som du ser kan man tolka vad som helst hur som helst.

Vi får nog enas i att vi inte delar varandras åsikter helt enkelt.

Medlem i GHF
99
204
Daniel81:
Visst kan man läsa skötselråd... Som jag skrev så tycker jag forumen kan var ett bra komplement och en 'second opinion' till vad som redan finns skrivet på nätet... Det finns mycket skit på nätet och allt som står på google är inte bra eller rätt nödvändigtvis.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild