Hierodula grandis

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

20
2
JungleBoy:
Hej, jag skulle bara fråga någon som har denna art om dem behöver någon sort av värme som t,ex värmelampor eller mattor?

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Hej. Jag är ny på forumet och har bara lite erfarenhet av Hierodula grandis men som alla djur så dör ju bönsyrsor efter ett tag. Min dog inte av ålder men han dog i samband med att vi flyttade honom till ett annat terrarium som var så stort att värmemattan inte kunde värma upp det tillräckligt mycket. Men mitt svar är ändå att det beror på, för att vissa har "reptilrum" som har hög temperatur att det blir för varmt om man har värme i bönsyrsans terrarium. Om du har ca 22 till 30 grader C i rummet där du ska ha din bönsyrsa så ska du inte ha värmelampa/värmematta men om det är kallare ska du ha värme och om det är varmare (vilket jag antar att det inte är) så ska du kyla ner terrariet eller ha terrariet i ett kallare rum. Men detta är vad jag har läst (men då jag inte har haft så många så kanske det är fel). När våran hade varit i ca 19 till 20 grader så dog den efter två veckor. Innan hade den varit i ca 22 grader C i ca 2 månader och ömsade till adult-stadiet.
Om du undrar något mer om Hierodula grandis (eller någon annan art jag har) så är det bara att fråga på.
Med vänlig hälsning Emanuel. 

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
Hej! 
Har hållt arten i många år och har alltid kört i rumstemp, 25 grader hos mig! Ju varmare man håller en bönsyrsa, desto snabbare metabolism vilket leder till kortare livsspann! Så med hjälp av tempen kan man styra lite hur länge den kommer att leva! De bör dock aldrig gå under 20 grader! När de väl ömsat till adult så har de generellt inte så särskillt långt liv kvar men det beror helt på hur förhållandena har sett ut i deras tidigare liv! De kan leva i allt från någon/ några veckor till flera månader som adulta! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild