Hjälp med inköp av djur

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

72
15
Linnea:

Hej

Jag kontaktade en person om en achatina, men är inte säker på hur inköp ska gå till rent allmänt här på just detta forum. Tidigare, på andra forum eller via fb, har jag bara fört över pengar till rätt konto och sedan fått djuret skickat. Har inte swish, så kan inte använda det på ett tag. Tänkte mig mer klassiskt. 

Finns det en annan metod som är "rätt" här?

Var det oförskämt att nämna att frakt med vadderat kuvert inom sverige har gratis porto så att priset halverades?

Har inte fått svar på jättelänge (om vanlig kontobetalning är ok), men har lagt undan pengar och satt upp alla saker för deras ankomst. Tips? (är orolig)

 

Jag vill inte peka ut säljaren, bara se så att jag följer vad som är normalt här. Känner mig lite dum.


417
249
KANDARBA:
Linnea skrev:
Hej

Jag kontaktade en person om en achatina, men är inte säker på hur inköp ska gå till rent allmänt här på just detta forum. Tidigare, på andra forum eller via fb, har jag bara fört över pengar till rätt konto och sedan fått djuret skickat. Har inte swish, så kan inte använda det på ett tag. Tänkte mig mer klassiskt. 

Finns det en annan metod som är "rätt" här?

Var det oförskämt att nämna att frakt med vadderat kuvert inom sverige har gratis porto så att priset halverades?

Har inte fått svar på jättelänge (om vanlig kontobetalning är ok), men har lagt undan pengar och satt upp alla saker för deras ankomst. Tips? (är orolig)

 

Jag vill inte peka ut säljaren, bara se så att jag följer vad som är normalt här. Känner mig lite dum.



Jag betalar alltid på följande sätt om man inte har möjligt att möta upp. 
Swish
Banköverföring
Kontant "skicka pengar via spårbart brev".

Men en fråga är det lämpligt att ens skicka via ett vaderat kuvert ? 
En liten låda eller låda skulle jag förstå men. 
Men om personen inte svarar har den nog brutit kontakten tror du inte det ? 
Du kan se när personen senast varit inloggad då kan det vara gasnka lätt att avgöra om den har det eller ej.

72
15
Linnea:

Ah, men det låter normalt då :/ Tack för svar.

Blev förvånad jag med, liten låda med lufthål och mossa, i vadderat kuvert, hoppas jag. Det var säljarens förslag, och jag såg lite videos med unpackings av unga individer som anlände så.

Jo, det är det som gjort mig orolig. Online senast idag. Om hen brutit kontakten...blir jag väldigt ledsen. Vet inte om arten finns att köpa på fler ställen just nu, och ödlorna kan inte äta alla grönsaker jag köpt extra xD (eller, de kan, men det får de inte).

 

Eftersom jag fått svar, så tackar jag för mig, om ingen har något annat att invika, eller achatina att sälja till mig...


417
249
KANDARBA:
Linnea skrev:
...


Det finns alltid fler annars som säljer arten. När jag kommer hem på onsdag kväll så ska jag försöka komma ihåg att sända dig en länk till en hemsida. 
Där har dom många olika snäckor och sniglar som dom skickar. Dom ligger nånstans i europa minns inte vart nu men har beställt andra djur därifrån tidigare och brukar skickas veckan efter man gjort en beställning. Men har alltid varit fina djur därifrån. 
// anton

72
15
Linnea:

ååh, tack :D är bara rädd för fraktpriset, limiterad budget. 

Fin northern du har! (inte indonesisk som på din artbeskrivning?)


417
249
KANDARBA:
Jag har haft båda arterna. Northern hade jag endast en av och den andra ett par. Skänkte bort alla. Provade att sälja dom men skrev man bud så fick man ett par mejl där man blev erbjuden 50 kr som kompis pris etc. Så skänkte nortern till Uffe på tropikhuset och paret åkte till Danmark.
Dottern vart rädd för dom och drömde mardrömmar så därav fick dom gå ^^

*Edit
art listan redigerad ^^ 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild