Snoknostalgi

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

953
1840
peter54:
Jag har skaffat "knobbar" igen, alltså Chihuahua bergskungssnok (Lampropeltis pyromelana knoblochi). Jag slutade med dem för fem år sedan efter ett år när allt gick snett och jag fick inte igång en enda av det årets juveniler.

Sedan fick jag ett meddelande på Facebook från den uppfödare i Kalifornien som jag sålde den bästa juvenilen till 2008, en hane som är "prime" i hans avelsgrupp nu. Han hade hittat några bilder som jag la upp på kingsnake.com det året och jag började fundera på "knobbarna" igen.

Nu har jag en treårig hane och ett par juvenila honor och jag har planer på att köpa ett par ättlingar efter "min" hane från 2008 av killen jag sålde den till. Här är de gamla bilderna:










953
1840
peter54:
Här är ett par bilder på de nuvarande djuren jag har, först den äldre hanen och sedan en av de två juvenila honorna. Inte lika tätbandade som de tidigare, inte lika mycket rött på skallen, men men …




417
249
KANDARBA:
fina bilder

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Snygga små liv :)

1662
779
fluffis:
Fina!

116
54
Micke76:
Riktigt snygga! Har du utökat beståndet eller har du sålt av några gamla? :)

953
1840
peter54:
Micke76 skrev:
Riktigt snygga! Har du utökat beståndet eller har du sålt av några gamla? :)


Köpte tillbaka en av de juveniler jag sålt tidigare ihop med en tyskuppfödd hane för två år sedan. Honan var vek och klen och dog så småningom och bara hanen är kvar, 3 år nu. På Solvallamässan köpte jag två juvenila honor och dessa tre är vad jag har nu.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild