Nya nättak till exo terra

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

53
4
Arnqvist98:
Tjena. 
Har för närvarande ett 60*45*60 (L*D*H)  med ett rostande tak samt hål för duschsystemet, detta ställer till en del problem nu när mitt Phelsuma grandis par ska få ett nytt större terrarium och det jag använder nu ska husera en avelsgrupp Phelsuma laticauda istället. 

Min fråga är därmed om någon här vet var jag kan införskaffa ett nytt tak? 

MVH

417
249
KANDARBA:
Nyt tak går ej att beställa men, har tidigare för et par år sen kollat på det. 
Men du kan sätta dit nytt nät. Då det är en list du drar av som håller nätet på plats. 
Drar du av lsiten på undersidan av taket.
Så följer nätet med. Och då kan du byta ut det själv enkelt.
Klipp ur lika stort nät och lägg dit det. och sen fäster du det med att trycka tillbaks kil listen.

// Anton 

53
4
Arnqvist98:
okej, blir till att prova det om jag inte hittar något annat.


376
359
a6lex:

Arnqvist98 skrev:
okej, blir till att prova det om jag inte hittar något annat.


Här har du annars :)
www.herpsupplies.com/product.cfm?id=PT2615
www.joshsfrogs.com/exo-terra-screen-cover.html
www.bigappleherp.com/Replacement-Screens-For-Exo-Terra-Glass-Terrariums

Finns massa sidor med sånt :)

Alla som säljer Exo-terra lär kunna ta hem. Måste enligt svensk lag tillhandahålla reservdelar i 10år efter senast sålda exemplar :)


53
4
Arnqvist98:
Tack =)

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Jag har beställt hem nättak till kunder genom Imazo :) Så visst går det att få tag på, men har för mig dom var relativt dyra i jämförelse med hela terrariet. Annars går det enkelt att göra ett lock själv, till en bråkdel av priset säkert :)

42
37
Diplo:
Vet inte hur det är med 60 cm burkar men när det gäller 90 cm så kan det vara värt att tänka på att nyare burkar har andra fästen än äldre (känner inte till när detta ändrats). Beställde ett nytt 90cm tak och fick vetskap om det på så vis (suck).
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild