Orm i sovrummet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

3
0
NooX:
Hej!
Har funderingar på att skaffa orm och det lutar åt kungspyton.
Jag undrar vad folk för för åsikter om att ha terrariet i sovrummet? Finns det något som säger att man inte ska ha det?

134
111
Potato:
Du kan ha ett terrarium nästan varsom helst. Men för mycket spring osv kan göra ormen stressad. Så om den står där utan för mycket spring så ska det inte vara några problem. ^^ skaffa ett terrarielås så slipper du ha ormen i sängen. Dom är rätt smarta på att rymma.

51
36
GL8936:
Kungspyton gör väl inte mkt väsen av sig så sovrummet spelar ingen roll.
Är det däremot ngn reptil som t.ex. gillar att gräva eller böka runt så kan det bli ganska störigt.
Eller som i mitt fall en större orm som har en tendens o få bottenmaterial i näsborrarna och väcker mig med nysningar av och till.

187
221
Moova:

Vi har (om jag räknar rätt i huvet såhärpå morgonen) 17 terrarium i sovrummet, så visst går det :) 

Majoriteten spindelterrarium men 5 st med ormar i, 1 med kragagamer, 2 med mindre ödlor. 

Enda "nackdelen" är att sovrummet kan bli ganska varmt med all värme från terrarium, men borde inte bli så stor skillnad med bara ett. 


417
249
KANDARBA:
Moova skrev:
Vi har (om jag räknar rätt i huvet såhärpå morgonen) 17 terrarium i sovrummet, så visst går det :) 

Majoriteten spindelterrarium men 5 st med ormar i, 1 med kragagamer, 2 med mindre ödlor. 

Enda "nackdelen" är att sovrummet kan bli ganska varmt med all värme från terrarium, men borde inte bli så stor skillnad med bara ett. 



Wow inte dåligt att ha många i sovrummet ;) 

187
221
Moova:

KANDARBA skrev:


Wow inte dåligt att ha många i sovrummet ;) 


Mjo, det blir så när man har tre stora katter som fortfarande tror att de är nyfikna små kattungar och kan klättra på allt ;) 

Då får man ha i sovrummet som man kan stänga dörren till när man inte har ett reptilrum ;) 


3
0
NooX:
Tack för alla svar

27
14
hatadflicka:
Jag hade runt 22 st terrarium som mest i sovrummet tills det bestämdes att det som skulle vara sovrummet blev ett terrarium ;)
Det ändå jobbiga var värmen men annars var det lugnt o skönt bland alla  ormar :)

205
203
Micke_E:
Det är nog inga problem,  beroende på hur stort och varmt det är kan det bli trångt och varmt, speciellt sommartid.  Annars är mitt tips att lägga tid på att göra det snyggt och ställa det i rummet du vistas mest, så du får se det så mycket som möjligt! 

264
125
Bildpunkt:

Jag har 7 ormar i mitt sovrum, och tycker inte det några problem.

Har 23-24 grader i rummet men det är rätt mysigt tycker jag :)

Kackerlackorna och skorpionen är betydligt mer påfrästande då man hör dem en del på natten, men inte så farligt det heller :P

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild