Nya djurarter.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

733
294
markusbabs:

Är det bara jag som tycker att det är riktigt häftigt att man fortfarande hittar hur mycket oupptäckta arter som hellst, Jag trodde att man endast hittade insekter och liknande smådjur. Men att se att man faktist hittar däggdjur och nya ormarter så blir man ganska förvånad, och Glad. och häftigt att det faktist är rätt så stora djur det handlar om.

Python Kyaiktiyo och Trimeresurus Rubeus är bara två av dom nya ormarterna.

 

Till er som är intreserade, Kolla in länken.

www.wwf.se/press/pressrum/pressmeddelanden/1514743-nya-arter-upptckta-i-sydostasien

 


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

helt klart intressant finns nog mycket kvar också, men tyvärr blir det väl mindre och mindre arter med tanke på miljöförstöring osv 


131
8
stumpwen:

var ganska coolt när de hittade den där nya apan med de visa ögonen


733
294
markusbabs:

Ja allt skit människan skapar på denna jord :/ jag mår fan illa när jag tänker på det.  men ju fler arter vi hittar, destu mer har vi att skydda. Man får hoppas att det finns några orörda områden kvar om 100 år. 


Medlem i SHF
273
341
Jubari:

Ny apa? :P


733
294
markusbabs:

Ja även jag vet om den nya apan! Såg en film om att man hittat en ny apa i Afrika, som bara lever på ett litet område. Och det är en stor apa. Ingen silkesapa ;)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild